arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

آسوشيتدپرس: نمايندگان مجلس ايران با شعار مرگ بر آمريکا راي به عدم دسترسي مکان‌هاي نظامي دادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همانطور که آيت‌الله خامنه‌اي و ديگر مقام هاي ارشد ايراني با ايده بازپرسي از دانشمندان هسته‌اي به شدت مخالف هستند و آن‌را نقض حاکميت کشورشان مي دانند، مجلس ايران نيز امروز راي به عدم دسترسي به تاسيسات نظامي داد.

خبرگزاري آمريکايي «آسوشيتدپرس» امروز يکشنبه در گزارشي از تهران نوشت: مجلس ايران ممنوعيت دسترسي بازرسان آژانس بين‌المللي هسته‌اي به تاسيسات نظامي ايران را تصويب کرد.

خبرنگار آسوشيتدپرس در گزارش خود نوشت: در حالي‌که برخي از نمايندگان مجلس ايران شعار «مرگ بر آمريکا» سر دادند، مجلس اين کشور امروز راي به عدم دسترسي بازرسان آژانس بين‌المللي هسته‌اي به تاسيسات نظامي، اسناد و دانشمندان به عنوان بخشي از توافق آينده با قدرت‌هاي جهاني بابت برنامه هسته‌اي خود داد.

بر اساس اين گزارش، در صورت تصويب اين لايحه به قانون ممکن است اين امر آينده مذاکرات کنوني هسته‌اي ايران با قدرت‌هاي جهاني را در وين در حالي بغرنج کند که طرف‌هاي درگير مذاکرات با تمديد خود ايجاد کرده ۳۰ ژوئن به عنوان زمان پاياني گفت‌وگوها روبرو هستند.

اين مذاکرات هم اينک بر محور حصول توافق جهت مهار برنامه هسته‌اي ايران در عوض برداشتن تحريم‌هاي اقتصادي استوار است.

به گزارش آسوشيتدپرس، ۲۱۳ قانونگذار ايراني امروز يکشنبه با ۱۹۹راي مثبت لايحه‌اي را که در آن خواهان رفع کامل همه تحريم‌ها عليه ايران به عنوان بخشي از توافق نهايي شدند ،تصويب کردند. اين لايحه بايد به تصويب شوراي نگهبان رسيده تا مبدل به قانون شود.

آسوشيتدپرس در ادامه اين گزارش نوشت: «علي لاريجاني» رييس مجلس ايران با نطق رساي اين لايحه و در حالي‌که اين مراسم به طور زنده از راديو پخش مي‌شد، عنوان داشت: آژانس بين‌المللي هسته‌اي تنها بر اساس چارچوب پادمان مورد توافق قرار گرفته اجازه انجام بازرسي هاي متعارف و معمول را از تاسيسات هسته‌اي دارد.»

لاريجاني با قرائت بخش‌هاي ديگر از اين لايحه گفت:« دسترسي به تاسيسات نظامي، دانمشندان و اسناد حساس امنيتي و مکان هاي غير هسته‌اي ممنوع است.«

اين منبع خبري در خاتمه نوشت: آيت‌الله خامنه‌اي رهبر ايران و ديگر مقام هاي ارشد اين کشور با ايده بازپرسي از دانشمندان هسته‌اي خود به شدت مخالف هستند و آن‌را نقض عزت و حاکميت کشورشان مي‌دانند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان