arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

روانچي: ايران اميدوار به نتيجه مذاکرات در زمان تعيين شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معاون وزير خارجه ايران گفت: با جديت مذاکرات با 1+5 را ادامه خواهيم داد و هيأت ايراني اميدوار است تا زمان تعيين شده (11 تيرماه) به نتيجه برسد.

«انريکه مورا» مدير کل سياسي و امنيتي وزارت امور خارجه اسپانيا در ملاقات با مجيد تخت روانچي معاون اروپا و آمريکاي وزارت امور خارجه با ابراز خرسندي از روند مذاکرات ايران و 1+5 اظهار داشت: اسپانيا با دقت و علاقه‌مندي اين مذاکرات را دنبال مي‌کند.

وي که به دعوت مدير کل غرب اروپاي وزارت امور خارجه به کشورمان سفر کرده است، افزود: اسپانيا علاقه‌مند است با ايران در مورد مسائل منطقه‌اي و جهاني مشورت‌هاي سياسي داشته باشد.

تخت روانچي نيز ضمن با اهميت خواندن نقش اسپانيا در اروپا اظهار داشت: ايران با جديت مذاکرات با 1+5 را ادامه خواهد داد و هيأت ايراني اميدوار است تا زمان تعيين شده (11 تيرماه) به نتيجه برسد.

وي با اشاره به علاقه‌مندي دو کشور در توسعه روابط، سفر اخير ظريف به اسپانيا و ملاقات وي با مقامات اسپانيايي را در توسعه روابط، مهم ارزيابي کرد.

انريکه مورا همچنين با همتاي خود، ابوالقاسم دلفي مدير کل غرب اروپا ملاقات کرد.

مدير کل غرب اروپا بر ضرورت بهره برداري از زمينه‌ها و فرصت‌هاي همکاري دو کشور تاکيد کرد.

مورا با اشاره به ملاقات‌هاي سازنده رئيس جمهوري اسلامي ايران با نخست وزير اسپانيا و همچنين ديدارهاي وزراي امور خارجه دو کشور اظهار داشت: اسپانيا به دنبال تقويت روابط با جمهوري اسلامي ايران و تقويت گفت‌وگوهاي سياسي در همه زمينه‌هاي دو جانبه و مسائل منطقه‌اي است.

مقام اسپانيايي افزود: اسپانيا از رويکرد مشترکي با جمهوري اسلامي ايران در مقابله با افراطي گري و مبارزه با تروريسم برخوردار است و روابط با ايران در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي براي اسپانيا مهم است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان