arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

فيفا درخواست پرسپوليس را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نظر مي رسد پرونده شکايت مانوئل ژوزه از باشگاه پرسپوليس وارد فاز تازه اي شده است.

اين طور که از شواهد و قرائن پيداست دعواي پرسپوليس و مانوئل ژوزه همچنان ادامه داشته تا يکي از پيچيده ترين پرونده‌هاي حقوقي بين المللي فوتبال و ورزش ايران به نظر برسد.

در اين پرونده از يک سو مربي پرتغالي و دستيارانش به طور جداگانه به طرح شکايت پرداخته‌اند تا پرسپوليس لايحه دفاعيه ارسال کند و از سوي ديگر پرسپوليسي‌ها، جدا از دفاعيه شکايات جداگانه عليه مانوئل ژوزه و دستيارانش مطرح کرده‌اند تا اين پرونده بعد ديگري هم داشته باشد.

گفته مي‌شود در شرايطي که مسئولان حقوقي باشگاه در آن مقطع، خود فيفا را داراي صلاحيت براي طرح شکايت دانسته‌اند و در مقابل اين شکايت، طرح مقابل اين ايراد ماهوي را مطرح کرده بودند که با توجه به توافق دو طرف درقرارداد و صورت بروز اختلاف ،مراجع قضايي فوتبال ايران به اين موضوع رسيدگي کند، طرح اوليه بايد در اين بخش اتفاق مي‌افتاد و به اين دليل فيفا بايد موضوع را به کميته انضباطي فدراسيون فوتبال ارجاع دهد.

فيفا پس از بررسي‌هايي که انجام داد اين نظر را رد و صلاحيت خود را تاييد کرد.

نکته قابل تامل اينکه اگر هر يک از دو طرف به طرح موضوع در کميته انضباطي فدراسيون فوتبال ايران مي‌پرداختند با به رسميت شناختن بي‌طرفي آن، حق رسيدگي شکايت خود را از جانب فيفا سلب مي‌کردند.

گفتني است: تاييد صلاحيت فيفا در اين پرونده اتفاق حادي براي پرسپوليس به حساب نمي‌آيد و بررسي صلاحيت رسيدگي به پرونده‌ها از سوي دادگاه، در فضايي خارج از فوتبال امري طبيعي تلقي مي‌شود و نمي‌توان در اين اتفاق استناد کرد که بخش خصوصي در مرحله‌اي ازکار، عملکرد نامناسبي داشته و شايد اين هم از هوشمندي پرسپوليسي‌ها بوده که تلاش کرده‌اند پروسه رسيدگي را طولاني کنند. هر چند به طور کلي پيروزي پرسپوليس در اين دعواي حقوقي اتفاقي خارق‌العاده و خاص خواهد بود.

نکته مثبت اينکه شنيده‌ها حاکي ارز آن است که با وجود تغييرات مداوم مديريتي پرسپوليس، هم اکنون نيز اين پرونده با حساسيت دنبال مي‌شود و باشگاه در انبوه مشکلات آن را به فراموشي نسپرده است.

نظرات بینندگان