arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

پوتين: تصور حمله روسيه به ناتو، ديوانگي است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس‌جمهور روسيه در گفت‌وگو با روزنامه‌اي ايتاليايي از استانداردهاي دوگانه اتحاديه اروپا و ايجاد ترس واهي به وسيله آمريکا در قبال کشورش انتقاد کرد.

«ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهور روسيه در گفت‌وگو با روزنامه ايتاليايي «کوريره دلا سرا» گفت که اتحاديه اروپا خودخواهانه و با استفاده از استانداردي دوگانه در راستاي سياست‌هاي يکپارچه سازي، منافعش را در روابط با روسيه دسته‌بندي کرده است.

به نوشته اسپوتنيک، پوتين ادامه داد: «ما هرگز عاشق اروپا نبوديم و همواره رابطه‌اي جدي با اروپا داشتيم. اما اکنون اروپا درتلاش است رابطه‌اي بر پايه ماديات با ما داشته باشد که تنها براي خودش است.»

رئيس‌جمهور روسيه به اجتناب اروپا از پذيرش اتحاديه يکپارچه بعد از دوران شوروي مانند «اتحاديه اقتصادي اوراسيا» با همکاري ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و روسيه اشاره کرد. وي افزود: «بر خلاف ديد منفي اتحاديه اروپا به اتحاديه اقتصادي اوراسيا، ديد اروپا به يکپارچگي خودش همواره مثبت است.»

پوتين خاطر نشان کرد: «در مورد يکپارچگي اروپا همه چيز درست است اما وقتي ما مي‌خواهيم چنين يکپارچگي درباره کشورهاي شوروي سابق داشته باشيم از آن به عنوان تمايل روسيه براي بازگرداني امپراطوري ياد مي‌شود.»

در اين گفت‌وگو پوتين تاکيد کرد رابطه روسيه و غرب مي‌بايست بر پايه همکاري باشد نه تقابل. وي هم‌چنين بيان داشت: «نکته اين است که روابط بايد بر پايه روابط دراز مدت در فضاي همکاري بوده و جو تقابل بر آن حاکم نباشد.»

شبکه خبري راشاتودي نوشت، پوتين در حالي که در ايتاليا به سر مي‌برد در گفت‌وگو با روزنامه «کوريره دلا سرا» ضمن اشاره به روابط روسيه و ناتو گفت: «اين تنها يک روياست که روسيه ناگهان به ناتو حمله‌ور شود. من فکر مي‌کنم فقط يک فرد ديوانه مي‌تواند چنين تصوري کند. به نظرم برخي کشورها به سادگي از ترس مردم نسبت به روسيه سود مي‌برند.»

رئيس‌جمهور روسيه ادامه داد: روس‌ها به سوي شما نمي‌آيند! تنها برخي کشورهاي خاص مي‌توانند چنين ترس‌هايي را پرورش دهند؛ آمريکا به فرضيه‌هايي براي تهديد بيشتر و حفظ رهبري خود بر شوراي آتلانتيک نيازمند است. واضح است که ايران براي اين مساله، خيلي ترسناک و بزرگ نيست.»

رئيس‌جمهور روسيه در پايان از خبرنگاران دعوت کرد حضور نظامي و هزينه‌هاي نظامي روسيه را با آمريکا و ناتو در جهان مقايسه کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان