arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

وزارتخانه جديد داعش براي غارت آثار باستاني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه ساندي تلگراف از ايجاد "وزارت آثار باستاني" به دست گروه تروريستي داعش براي مديريت سودهاي حاصل از فروش اشياء تاريخي خبر داد.

به گزارش روزنامه ساندي تلگراف در گزارشي اعلام کرد گروه تروريستي داعش وزارتخانه اي براي مديريت سودهاي حاصل از غارت و فروش آثار باستاني تأسيس کرده است.

اين روزنامه مي نويسد: عمليات غارت و فروش آثار باستاني، ميليونها دلار سود مالي نصيب داعش کرده است. اين مبلغ معادل سودي است که داعش از آدم ربايي غربي ها و پول حاصل از آزادي آنها بدست مي آورد. داعش از زمان يورش به مناطق گسترده اي از عراق و سوريه شروع به ايجاد يک نظام اداري براي کنترل مناطق تحت تسلط خود کرد.

اين روزنامه سپس با مقايسه ميان وزارت آثار باستاني کشورهاي خاورميانه و وزارت تأسيس شده بدست داعش مي نويسد: وزارتخانه هاي آثار باستاني در کشورهاي ديگر خاورميانه تلاش دارند از آثار باستاني موجود محافظت کنند؛ در حالي که وزارت داعش تلاش دارد اقداماتي ساماندهي شده را براي قاچاق، فروش آثار باستاني و مديريت سودهاي حاصل از آن اجرا کند.

اين روزنامه همچنين با اشاره به غارت آثار باستاني عراق پس از تسلط داعش بر شهرهاي موصل، نمرود و حضر از غارت آثار باستاني شهر تدمر سوريه خبر مي دهد.
نظرات بینندگان