arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴

هلاکت دهها نظامي سعودي در عمليات نيروهاي يمني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نيروهاي يمني با عمليات در خاک عربستان سعودي دهها نظامي سعودي را به هلاکت رساندند و يا زخمي کردند.

به گزارش المنار، کميته هاي مردمي و قبايل يمن به يک موضع نظامي رژيم سعودي را در نزديک عَلَب (فتح عين و لم) در شمال استان صعده حمله کردند که در اين عمليات 28 نظامي سعودي و از جمله يک افسر به هلاکت رسيدند و پنج دستگاه از ادوات نظامي آنها نيز منهدم شد.

همچنين در عملياتهاي مشابهي در مناطق مرزي عربستان سعودي به ويژه در الداخن و الدود و العين و الحارة و الجابري و علب و برج ابوکساف الرديف نيز شماري از نظاميان سعودي به هلاکت رسيدند يا زخمي شدند.

نيروهاي اطلاعات عربستان سعودي که ماموريت داشتند کشتي نجات ايراني را هدف حمله موشکي قرار دهند به دام نيروهاي انصار الله افتادند.

جنبش انصار الله يمن اعلام کرد پانزده تن از عناصر دستگاه اطلاعاتي عربستان سعودي را در نزديک بندر الحديده دستگير کرده است که ماموريت داشتند کشتي ايراني را هدف حمله قرار دهند.

طارق العدناني يکي از رهبران انصار الله در اين خصوص اعلام کرد اين مزدوران براي اجراي عمليات تروريستي عليه کشتي کمک ايراني و شليک موشک به آن به بندر الحديده آمده بودند.

العدناني تاکيد کرد انصار الله اين تروريست ها را که حامل موشک و سلاح هاي پيشرفته براي اجراي عمليات تروريستي خود بودند دستگير کرد.

به گفته وي شماري از اين افراد تبعه سودان هستند.

عربستان ساختمان کمکهاي بين المللي را در استان حجه بمباران کرد که به کشته شدن پنج پناهنده اتيوپيايي منجر شد.

خبر ديگر اينکه قبايل يمني هم مرز با عربستان دهها گلوله خمپاره و توپ به سوي مواضع نظامي سعودي در نزديکي گذرگاه مرزي علب شليک کردند.

از يمن نيز خبر مي رسد ، در حملات جنگنده هاي سعودي به مناطق غيرنظامي و تاسيسات زيربنائي يمن دهها تن شهيد يا زخمي شدند.

سنگين ترين حملات هوائي به بَرْتِ العَنان (فتح ب و سکون ر و کسر ت و فتح عين) در استان الجوف در شمال يمن صورت گرفت.

سخنگوي بيمارستان عمومي شهر ذمار در يمن اعلام کرد تاکنون بر اثر حملات هوايي سعودي ها به اين شهر 20 نفر از جمله دو کودک و چهار زن شهيد شده اند.

شبکه ي تلويزيوني پرس تي وي در خبري فوري از هدف قرار گرفتن دو پل در استان عمران (به فتح عين) در يمن خبر داد.

اسماعيل ولد الشيخ احمد فرستاده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور يمن پس از ديدار با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در تهران ، به وجود اختلاف نظرهايي با تهران درباره حل بحران يمن اشاره کرد و تاکيد کرد کنفرانس گفتگوهاي ژنو بر اساس طرح شوراي همکاري خليج فارس، توافقنامه صلح و شراکت و مقررات سازمان ملل برگزار خواهد شد.

يادآور مي شود پس از آنکه جمال بن عمر فرستاده سابق سازمان ملل در امور يمن از نقش منفي رياض در بحران يمن سخن گفت و مجبور به استعفا شد، اسماعيل ولد الشيخ احمد با حمايت سعوديها به عنوان فرستاده جديد سازمان ملل در امور يمن انتخاب شد.

شبکه الميادين نيز گزارش داد: عبده الجندي سخنگوي حزب کنگره مردمي يمن از آمادگي اين حزب براي حضور در کنفرانس ژنو خبر داد.
نظرات بینندگان