arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

اوباما محدوديت فروش نفت ايران را بار ديگر تجديد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس‌جمهور آمريکا محدوديت‌هاي يکجانبه اين کشور براي فروش نفت ايران را تجديد کرد.

باراک اوباما، رييس‌جمهور آمريکا روز سه‌شنبه با صدور حکمي که از سوي دفتر وي منتشر شده است اعلام کرد: شرايط اقتصادي جهاني، افزايش توليد نفت از سوي کشورهاي خاص و سطح کافي توليد نفت به من اجازه داده است تا اين تصميم را بگيرم.

بر اساس گزارش شبکه خبري پرس‌تي‌وي، باراک اوباما در حکم خود محدوديت‌هاي يک‌جانبه آمريکا در خصوص فروش نفت و محصولات نفتي ايران را بار ديگر تجديد کرد.

رييس‌جمهور آمريکا هم‌چنين گفت: من تاکيد مي‌کنم که در حال حاضر توليدات نفت و محصولات نفتي از کشورهاي ديگري غير از ايران در سطح مناسبي قرار دارد بنابراين باز هم مي‌توان فروش نفت و محصولات نفتي ايران توسط يا از طريق موسسات مالي خارجي را کاهش داد.

اوباما در اين اظهارات خود به قانوني در آمريکا اشاره کرده است که بر اساس آن انجام معاملات با ايران ممنوع شده است. طبق اين قانون شرکت‌هاي خارجي که با موسسات مالي ايراني معامله مي‌کنند يا نقل و انتقالات مالي انجام مي‌دهند از سيستم مالي آمريکا حذف مي‌شوند.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور آمريکا در حالي اقدام به تجديد محدوديت فروش نفت ايران کرده است که مذاکره‌کنندگان ايران و گروه 1+5 در اواسط فروردين ماه به يک چارچوب براي حصول يک توافق هسته‌اي جامع دست پيدا کردند.

ايران و گروه 1+5 پيش از اين در نوامبر 2013 نيز به يک توافق اوليه دست يافتند که بر اساس آن غرب متعهد شد هيچ محدوديت جديدي را عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال نکند اما واشنگتن مدعي است که توافق ژنو تجديد محدوديت‌هاي پيشين را شامل نمي‌شود.

مذاکرات هسته‌اي ميان ايران و گروه 1+5 با هدف دستيابي به توافق نهايي تا پايان ژوئن ادامه دارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان