arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

داعش در آستانه نابودي شهر باستاني تدمر سوريه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 مديرکل يونسکو هم اعلام کرد: ما به شدت درباره سرنوشت تدمر نگراني داريم. با توجه به ارزش بالاي اين منطقه باستاني، با نگراني بالايي سرنوشت اين منطقه را پيگيري مي کنيم.

داعش در آستانه تصرف کامل شهر باستاني "تدمر" در سوريه است. پيش بيني مي شود در صورت اشغال اين شهر باستاني، داعش بناهاي تاريخي اش را تخريب کند.

در صورت تخريب شهر باستاني "تدمر" يا "پالميرا" به دست داعش، فاجعه بزرگي در تخريب آثار باستاني روي مي دهد. داعش هم اکنون بخش شمالي شهر تدمر را اشغال کرده است.

گروه مسلح داعش هم اکنون مناطق وسيعي از سوريه و عراق را در کنترل خود دارد. قبل از اين داعشي ها با حمله به موزه اصلي شهر موصل عراق و مناطق باستاني اطراف آن، همه مجسمه هاي تاريخي و آثار باستاني آن را تخريب کردند.

گروه "ديده بان حقوق بشر سوريه" با اعلام اين خبر اضافه کرد: هم اکنون درگيري هاي شديدي ميان اعضاي داعش و ارتش سوريه در شمال تدمر در حال جريان است.

شهر تاريخي تدمر در فهرست ميراث جهاني يونسکو ثبت است.

اين شهر به داشتن ستون هاي رومي، معابد و بناهاي تاريخي - باستاني معروف است.

مديرکل يونسکو هم اعلام کرد: ما به شدت درباره سرنوشت تدمر نگراني داريم. با توجه به ارزش بالاي اين منطقه باستاني، با نگراني بالايي سرنوشت اين منطقه را پيگيري مي کنيم

وي افزود: مسؤوليت ماست که به شوراي امنيت سازمان ملل متحد هشدار دهيم تا تصميمات جدي اتخاذ کند.

"مامون عبدالکريم" مدير کل موزه ها و ميراث فرهنگي سوريه هم با انتشار پيامي از جامعه جهاني خواست شهر باستاني تدمر را نجات دهد.

شهر تاريخي تدمر يکي از شهرهاي باستاني معروف جهاني است و تا 4 سال قبل و پيش از بحران سوريه، ميزبان شمار زيادي از گردشگران خارجي بود.

اين شهر تاريخي در 215 کيلومتري شمال شرقي دمشق قرار دارد.

تدمر پايتخت پادشاهي تدمر بود که در سال 274 ميلادي در حمله اورليانوس امپراتور وقت روم تخريب شد.

منبع : عصر ايران
نظرات بینندگان