arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

اوحدي: گردن زدن دو مامور سعودي شايعه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رييس سازمان حج و زيارت صدور و اجراي حکم براي دو مامور سعودي در ماجراي فرودگاه جده را شايعه دانست و اعلام کرد: پرونده اين دو مامور به محکمه فرستاده شده و صدور رأي حداقل 10 روز طول مي‌کشد.

سعيد اوحدي در پاسخ به شايعاتي مبني بر صدور حکم اشد مجازات (گردن زدن با شمشير) دو مامور عربستاني که در فرودگاه جده سوء تعرض به دو نوجوان ايراني داشتند، اظهار کرد: با توجه به آخرين تماسي که روز گذشته با سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران در جده داشتيم، او اعلام کرد که پرونده دو پليس خاطي فرودگاه جده کامل شده و از دادسرا به محکمه فرستاده شده است.

وي با بيان اينکه "محکمه" آخرين مرحله براي صدور رأي است، گفت: بر اساس گفته سرکنسولگري ايران، صدور رأي حداقل 10 روز طول مي‌کشد، بنابراين هرگونه شايعه درباره صدور حکم دو مامور پليس خاطي عربستان قطعا شايعه است.

دولت ايران پيشتر شرط از سرگيري عمره و اعزام زائران ايراني به عربستان را عذرخواهي رسمي دولت اين کشور و همچنين اجراي حکم اشد مجازات براي آن دو مامور پليس اعلام کرده بود.

همچنين رييس سازمان حج و زيارت گفته بود: دولت عربستان بايد امنيت زائران ايراني را تضمين کند. عربستان به خاطر ماجراي فرودگاه جده تا کنون عذرخواهي رسمي از ايران نکرده است؛ اما اوحدي از ارسال نامه رسمي وزارت خارجه عربستان به کنسولگري ايران در جده خبر داده که آن نامه درباره ي نتجيه تحقيقات پرونده دو پليس سعودي بوده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان