arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

رييس هلال احمر: اعزام کشتي کمک هاي ايران به يمن، بايکوت خبري اين منطقه را شکست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران گفت: حرکت کشتي حامل کمکهاي هلال احمر جمهوري اسلامي ايران به يمن در شکستن بايکوت خبري منطقه موثر بوده است.

به گزارش ايرنا، سيد امير محسن ضيايي عصر پنجشنبه در ديدار با تعدادي از مراجع عظام تقليد و علما در قم اظهار کرد:، صداي مردم يمن به جايي نمي رسد و تلاش هاي ايران براي رساندن صداي مظلوم مردم يمن به جهان تاثير گذار بوده است.

وي با بيان اينکه بيش از يک ميليون نفر عضو سازمان جوانان هلال احمر کشور هستند، خاطر نشان کرد: سازمان امداد و نجات نيز در راستاي وظايف خود، حرکت کشتي کمک رساني به کشور يمن را کليد زده است.

به گفته وي قرار است سازمان صليب سرخ جهاني هفته آينده در ژنو، نشستي پيرامون اين مساله برگزار کند.

ضيايي در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينکه اين نهاد براي خدمت به انسان ها مرز نمي شناسد، اظهار کرد: جمعيت هلال احمر نهادي مستقل است هر چند که از حمايت هاي دولتي نيز در قبال ارائه خدمات به مردم برخوردار مي باشد.

رييس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي گفت: جمعيت هلال احمر ايران از نظر تعداد داوطلب به جمعيت در جهان اول است.

وي اظهارداشت: آشنايي طلاب با جمعيت هلال احمر و عضويت آنها در اين نهاد، فرصت هاي ارزشمندي براي معرفي اهداف و فعاليت هاي هلال احمر در سطح کشور و در اصل تبليغ و براي ارائه خدمت بهتر فراهم مي سازد.

ضيايي با اشاره به برنامه ها و هدف هاي جمعيت هلال احمر تاکيد کرد: اهداف اين جمعيت منطبق با دين مبين اسلام مي باشد و قدم گذاشتن در اين راه، عمل در جهت اهداف اسلام است.

وي تصريح کرد: طلاب حوزه هاي علميه مي توانند در تبليغ و اشاعه فرهنگ داوطلبي در کشور بسيار موثر و کمک حال اين جمعيت باشند و بر اساس هماهنگي با حوزه هاي علميه، مي توانيم با روزآمد و کارآمد کردن فعاليت ها و با استفاده از روحانيت که بيشتر آنها جوان و باانگيزه هستند، کار تبليغي مشترک انجام دهيم و در اين صورت هلال احمر مي تواند حتي تا دور افتاده ترين نقاط کشور به مردم کمک و خدمات رساني کند.

رييس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي بر عضويت طلاب در جمعيت هلال احمر تاکيد کرد و گفت: حضور طلاب در حوادثي همچون؛ زلزله ها، علاوه بر ايفاي نقش امدادي، زمينه ساز آرامش آسيب ديدگان نيز مي باشند.

ضيايي با بيان اينکه هر جا مردم باشند هلال احمر نيز حضور دارد به نقش و فعاليتهاي اين جمعيت در مناسبت هاي مختلف در طول سال همچون؛ نيمه شعبان، عاشورا و تاسوعا اشاره کرد و گفت: در کربلا و نجف نيز براي خدمات رساني بهتر و بيشتر به زائران حرم هاي مطهر ائمه اطهار (ع) مراکز مناسبي در حال تاسيس است.

رييس جمعيت هلال احمر کشور در سفر به استان قم با حضرات آيات لطف الله صافي گلپايگاني و عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد، آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه کشور و حجت الاسلام و المسلمين سيد جواد شهرستاني نماينده آيت الله سيد علي سيستاني در ايران ديدار و گفت وگو کرد.
نظرات بینندگان