arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

لاريجاني: تهديد غرب تنها بر افکار عمومي تاثير مي‌گذارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس مجلس گفت: تهديدها مي‌تواند در افکار عمومي تاثير بگذارد اما مذاکره‌کنندگان ايراني از يک توانمندي برخوردار هستند که مي‌توانند بين مسائلي که جوسازي مي‌شود و اصل متن مذاکرات، تفاوت قائل شوند.

به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر امروز (سه‌شنبه) در حاشيه بازديد از بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمايشگاه امسال از نظر تنوع موضوعي کتاب رشد قابل قبولي داشته است، بنده هم آثاري که ديدم نشان مي‌داد نمايشگاه امسال از کيفيت بهتري برخوردار بود اما متاسفانه اقتصاد نشر نسبتا بيماري است و وضعيت اقتصادي مطلوبي ندارد و بايد مورد حمايت قرار گيرد.

لاريجاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا عالم سياست به شما فرصت مطالعه کتاب را مي‌دهد، توضيح داد: البته فرصت زيادي نيست اما هر شب ساعتي را به مطالعه کتاب اختصاص مي‌دهم اما گاهي در روزهاي تعطيل فرصت بيشتري براي مطالعه دارم.

رئيس مجلس در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه سخنگوي شوراي نگهبان نسبت به بررسي با عجله قانون امر به معروف و نهي از منکر انتقاد کرده، گفت: کسي شوراي نگهبان را تعجيل نکرده بود که اين قانون را به تصويب برساند، مي‌توانست بيشتر اين موضوع را بررسي کند، شوراي نگهبان 10 روز فرصت دارد که قوانين ارجاعي مجلس را مورد بررسي قرار دهد که البته اين فرصت 10 روز ديگر هم مي‌تواند تمديد شود، به هر شوراي نگهبان يک مرجع رسيدگي است.

رئيس مجلس در پايان در پاسخ به سوالي درباره ميزان تاثير تهديدها و فشارها در روند مذاکرات هسته‌اي، گفت: تهديدها مي‌تواند در افکار عمومي تاثير بگذارد اما مذاکره‌کنندگان ايراني از يک توانمندي برخوردار هستند که مي‌توانند بين مسائلي که جوسازي مي‌شود و اصل متن مذاکرات، تفاوت قائل شوند.
نظرات بینندگان