arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

لايحه کاهش ساعت کاري زنان شاغل خردادماه به نتيجه مي‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: لايحه کاهش ساعت کاري زنان شاغل داراي شرايط خاص هفته آينده در دستور کار مجلس قرار مي‌گيرد و اميدوار هستيم در خردادماه پس از چهارسال به نتيجه برسد.

فاطمه آليا گفت: يک ظرفيت در آيين نامه مجلس وجود دارد که ما از آن استفاده کرديم تا بتوانيم سريعتر لايحه کاهش ساعت کاري زنان شاغل داراي شرايط خاص را در صحن علني مجلس بررسي کنيم.

وي ادامه داد: حدود 70 نفر از نمايندگان مجلس امضا جمع کردند که در دستور کار مجلس تغييراتي ايجاد شود و علاوه بر اينکه در اولويت قرار گرفته است تقاضاي تغيير دستور داديم و اميدواريم هفته آينده اين لايحه مطرح شود.

اين عضو کميسيون اجتماعي مجلس افزود: اميدوار هستيم اين لايحه که چهار سال در دستور کار مجلس است، در خرداد ماه به نتيجه برسد.

آليا ادامه داد: بر اساس اين لايحه بانوان شاغلي که شرايط خاصي دارند مانند داشتن فرزند معلول، فرزند زير 6 سال و فرزندي که بيماري صعب‌العلاج داشته باشد مي‌توانند ساعت کاري خود را از 44 ساعت به 36 ساعت کاهش دهند همچنين بر اساس اين لايحه مرداني که داراي شرايط خاص هستند نيز مي‌توانند 6 ساعت در هفته ساعت کاري خود را کاهش دهند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان