arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

توقيف 50 خودرو به دليل "دور دور کردن" در شب هاي تعطيل پايتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشين پليس راهور تهران بزرگ از توقيف به طور ميانگين50 خودرو در شب هاي تعطيل به دليل ارتکاب تخلفاتي از جمله دور دور کردن و اخلال در نظم معابرعمومي و کاهش آمار اين تخلفات در پي اقدامات پليس راهور تهران بزرگ خبر داد.

سرهنگ حسن عابدي روز يکشنبه در حاشيه نمايش خودروهاي توقيفي گفت: برخي نقاط شمالي شهر تهران محل هاي اصلي وقوع اين تخلفات است و از آنجا که متخلفان باعث آزار و اذيت اهالي محل و رانندگان عبوري مي شوند، برخورد مناسب با آنها صورت مي گيرد.

وي افزود: خودرو رانندگان متخلف توسط نيروهاي پليس راهور تهران متوقف شده و پس از بررسي مدارک و استعلامات لازم توقيف مي شوند

جانشين پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به هماهنگي صورت گرفته با مراجع قضايي در اين ارتباط گفت: متخلفان در اسرع وقت به مقام قضايي معرفي شده و خودرو آنان ممکن است تا يک ماه در توقيف بماند.

وي از انجام آزمايش سلامت در بزرگراه ها و معابر اصلي شهر تهران خبر داد و گفت: در صورتي که رانندگان حرکات مخاطره آميزي انجام دهند، آزمايش سلامت روي آنها انجام مي شود و در صورت مثبت بودن نتيجه آن، براساس قانون علاوه بر معرفي به مراجع قضايي و جريمه دو ميليون ريالي، گواهينامه آنان نيز به مدت شش ماه ضبط مي شود.

سرهنگ عابدي با تاکيد بر ضرورت بازنگري در قانون براي برخورد با اين متخلفان افزود: قانون فعلي از بازدارندگي کافي برخوردار نيست.

جانشين راهور پليس تهران بزرگ درباره نحوه برخورد پليس با تکرار تخلف دور دور کردن گفت: پلاک خودروهاي اين متخلفان در سامانه پليس راهور ثبت مي شود و در صورت تکرار اين تخلف، برخورد شديدي از سوي پليس و مراجع قضايي با آنها صورت خواهد گرفت.

وي از جوانان خواست در ساعاتي که معابر عمومي شهر از تردد خودروها خلوت مي شود با سرعت مجاز تردد کرده و از انجام حرکات مخاطره آميز و مخل نظم ترافيکي خودداري کنند.

سرهنگ عابدي انجام حرکات مخاطره آميز و سرعت و سبقت غيرمجاز را از مهمترين تخلفات منجر به اخلال در ترافيک شهري ناميد و يادآور شد: ريشه برخي تصادفات خودرويي منجر به تلفات جاني شهر تهران، مربوط به اين گونه تخلفات رانندگي است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان