arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

هدايتي از خريد پرسپوليس منصرف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماينده پيشکسوتان باشگاه پرسپوليس مي‌گويد حسين هدايتي از خريد باشگاه پرسپوليس منصرف شده است.

امير عابديني درباره حل مشکلات شرکت استيل آذين ايرانيان براي حضور در مزايده باشگاه پرسپوليس اظهار کرد: طي روزهاي گذشته من جلساتي را با مسئولان بانک مرکزي داشتم. خوشحالم که آن‌ها به ما فرصت دادند تا صحبت‌هايمان را مطرح کنيم.

حرفي که آن‌ها مي‌زدند اين بود که شرکت هلدينگ استيل آذين بدهي بانکي دارد اما آن‌ها هم متفق‌القول قبول داشتند که شرکت استيل آذين ايرانيان بدهي بانکي ندارد اما به ما گفتند اگر يک درصد سهام شرکت استيل آذين ايرانيان وابسته به شرکت هلدينگ استيل آذين باشد پس بدهي‌هاي اين شرکت مربوط به آن شرکت هم مي‌شود. البته ما توضيح داديم که شرکت استيل آذين ايرانيان يک شرکت سهامي عام است و اوراق سهام آن در دست صاحبان سهام است.

وي افزود: يکي از ابهاماتي که مطرح بود اين بود که مي‌گفتند آقاي هدايتي فرزندانش را در اين اواخر سهامدار شرکت کرده است اما پس از بررسي‌ها مشخص شد يکي از فرزندان آقاي هدايتي در سال 90 سهامدار شرکت شده و فرزند ديگرش اين اواخر سهامدار شرکت شده است.

وي در ادامه اضافه کرد: جلسه خوبي با حضور نماينده امور مالي شرکت و همين طور مسئولان بانک مرکزي برگزار کرديم و در نهايت مقرر شد تا خود ما به بانک‌هايي که طرف حساب بدهي‌هاي ما هستند برويم تا ميزان دقيق اين بدهي‌ها را مشخص کنيم.

 به طور مثال يکي از بانک‌ها مدعي است چيزي حدود 50 ميليارد تومان از شرکت استيل آذين طلبکار است اما مسئول امور مالي شرکت اسنادي دارد که به گواه آن اين شرکت حداکثر 6 ميليارد تومان بدهي بانکي دارد.

به خاطر همين موضوع بايد به بانک‌هاي مربوطه مراجعه کنيم و اين مشکلات را حل کنيم تا ميزان دقيق بدهي‌ها مشخص شود. من صراحتا اعلام مي‌کنم حسين هدايتي شخصا 12 ميليارد تومان بدهي بانکي دارد که براي آن سند ملکي هم گذاشته است اما تمام بدهي‌هاي شرکت هلدينگ استيل آذين زير 100 ميليارد تومان است.

عابديني همچنين درباره حضور هدايتي در مزايده چهارم باشگاه پرسپوليس اظهار کرد: آن چيزي که امروز باعث ناراحتي من شده، اين است که حسين هدايتي تصميم گرفته تا ديگر در مزايده باشگاه پرسپوليس شرکت نکند.

من واقعا مانده‌ام چطور وقتي عضي از دوستان وقتي مي‌خواهند به ملي‌پوشان پاداش بدهند و يا به مشکل مالي برمي‌خورند حسين هدايتي اولين کسي است که به آن‌ها کمک مي‌کند اما وقتي همين فرد مي‌خواهد زحمت يک باشگاه را به دوش بکشد مي‌گويند بايد استعلام کنيم تا ببينيم صلاحيت لازم را داري يا خير. من مانده‌ام اين استعلام‌ها آيا از قبل وجود داشته يا وقتي ديدند حسين هدايتي برنده مزايده شده ياد استعلام‌ها افتاده‌اند. با اين حال هدايتي روي تصميم خودش مصر است و آن را رسما اعلام مي‌کند.

روز گذشته در بازي پرسپوليس مقابل بنيادکار حسين هدايتي حدود 300 ميليون تومان براي بليت بازي پرداخت کرد تا اين بازي رايگان شود اما همه از مساعدت مسئولان حرف زدند و هيچ کس از پرداخت پول حسين هدايتي مطلبي را عنوان نکرد.

او در پاسخ به اين سوال که آيا خودتان شخصا براي خريد باشگاه اقدام خواهيد کرد يا خير گفت: برخي از دوستان من که اگر لازم باشد نام آن‌ها را اعلام مي‌کنم پيش من آمدند و گفتند اگر شما بخواهيد براي خريد باشگاه اقدام کنيد ما از شما حمايت مي‌کنيم و در اين راه کمک‌تان خواهيم کرد اما من به آن‌ها گفتم با توجه به اينکه در جلسه اعضاي پيشکسوتان باشگاه من قبول کردم که در کنار هدايتي براي خريد باشگاه اقدام کنم، حال که او از خريد باشگاه منصرف شده است، بايد مجددا جلسه‌اي را با پيشکسوتان باشگاه برگزار کنيم تا اگر آن‌ها خواستند من براي حضور مزايده اعلام آمادگي کنم.

عابديني در پايان در پاسخ به اين سوال که چرا براي حل مشکل حسين هدايتي اقدامي نمي‌کنيد گفت: همان طور که گفتم حل مشکلات شرکت هلدينگ استيل آذين زمان زيادي نياز دارد و ما زمان کافي را در اختيار نداريم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان