arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

اکبر عبدي: خبر پناهنده شدنم زير سر شريفي نيا است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اکبر عبدي در واکنش به شايعه پناهنده شدنش گفت: من هيچ‌کجا ساکن نشدم، براي استراحت رفته بودم. چرا بايد از جايي که سلطان هستم به جايي بروم که نقش سنبل در حريم سلطان را بازي کنم. اصلا همه اين‌ اتفاق‌ها زير سر شريفي‌نياست، او مي‌خواهد نقش‌هاي من را بگيرد.

به گزارش سينماپرس، در نشست خبري فيلم سينمايي «قندون جهيزيه» که عصر پنجشنبه و پس از اکران اين اثر سينمايي در پرديس ملت برگزار شد، علي ملاقلي‌پور، کارگردان اين اثر سينمايي، صابر ابر، نگار جواهريان، اکبر عبدي و اکبر مبارکه بازيگران فيلم و مهدي سلامي مدير فيلمبرداري حضور داشتند و البته در اين ميان قندون جهيزيه که نقش شيريني زندگي را در فيلم اجرا مي‌کرد نيز بر روي ميز نشست حاضر شده بود.

ملاقلي‌پور در ابتداي اين نشست با اشاره به اينکه ممکن است در زندگي هر کسي شيريني از بين برود، عنوان کرد: براي مثال در زندگي خودم هر وقت شيريني نبود و به دنبال دليل آن مي‌گشتم، به اشتباهات گذشته خودم مي‌رسيدم و همين موضوعي شد که اين فيلم را بسازم.

وي درباره اينکه بعضي بازيگرها در برخي ژانرها تکراري شده‌اند، اظهار کرد: هر زمان که کارگرداني مي خواهد در سبک مشخصي فيلم بسازد، براي انتخاب بازيگر تنها چند نفر را پيش روي خودش مي‌بيند، فکر مي‌کنم هم کارگردان و هم بازيگر بايد جسارت داشته باشند تا تغييري اتفاق بيفتد.

اين کارگردان جوان سينما افزود: البته اين تغيير بايد به شکلي باشد که خود بازيگر هم آن را باور داشته باشد تا اين تفاوت براي مخاطب باورپذير باشد. براي مثال آقاي عبدي به راحتي از پس بازي در نقش‌هاي کمدي بر مي‌آيد ولي اين‌بار در نقشي کاملا خشک و عبوس بازي کرد و به نظر من ريسک کرد.

ملاقلي پور درباره نامي که براي فيلمش انتخاب کرده است، نيز گفت: چرا فکر مي ‌کنيم بايد نام فيلم‌هايمان عجيب غريب و سخت باشد! هرچه اسم فيلم شيرين‌تر و راحت‌تر و جذاب‌تر باشد، با مخاطب هم ارتباط بهتري برقرار مي‌کند.

در ادامه نشست اکبرعبدي با بيان اينکه با علي ملاقلي‌پور نسبت فاميلي دارد، يادآور شد: من هميشه دوست داشتم در فيلمي از ملاقلي‌پور پدر بازي کنم، اما اين اتفاق نيفتاد و بعد از اينکه علي ملاقلي‌پور به من پيشنهاد بازي داد، من قبول کردم و قصه فيلم خيلي خوب بود.

وي ادامه داد: بازي در اين فيلم براي من تجربه خيلي خوبي بود و خوشحالم که در سيما و هنگام ديدن فيلم هم مردم از ديدن آن استقبال کردند، چون ديده‌ام که گاهي مردم سالن سينما را در ميان فيلم ترک مي‌کنند.

عبدي همچنين با تاکيد بر اينکه خودش را در اختيار کارگردان قرار مي‌دهد، افزود: خودم حتي يک واو هم اضافه نمي‌کنم و بر اساس گفته‌هاي کارگردان رفتار مي‌کنم.

اين بازيگر سينما با اشاره به شايعاتي که اخيرا درباره پناهنده شدن او در کشور ترکيه در فضاي رسانه‌اي پخش شده بود، اظهار کرد: من هيچ‌کجا ساکن نشدم، براي استراحت رفته بودم. چرا بايد از جايي که سلطان هستم به جايي بروم که نقش سنبل در حريم سلطان را بازي کنم. اصلا همه اين‌ها اتفاق‌ها زير سر شريفي‌نياست، او مي‌خواهد نقش‌هاي من را بگيرد.

مسعود سلامي، مدير فيلمبرداري اين فيلم اظهار کرد: شانس من است که بيشتر فيلم‌هايي که کار مي‌کنم تک لوکيشن هستند و در اين زمينه تجربه کارهاي قبلي‌ام مانند «هيچ» و «بيست» خيلي به من کمک کرد. همچنين فيلم نامه ملاقلي‌پر هم خيلي خوب بود. با اين حال به دليل اينکه لوکيشن خيلي کوچک بود، سعي کرديم از لحاظ بصري به تصويرهايي برسيم که بتوانيم نگاه تازه‌اي داشته باشيم.

صابر ابر و نگار جواهريان هم از ديگر حاضران اين نشست بودند، نگار جواهريان با تاکيد بر اينکه بازيگرها دوست دارند در نقش‌هاي مختلف بازي کنند، گفت: وقتي بازيگري فيلمي را قبول مي‌کند، حتما برايش جذابيت دارد، اما هر بازيگري دوست دارد در نقش متفاوت در يک فيلم‌نامه خوب بازي کند.

وي ادامه داد: من پيش از اين با علي ملاقلي‌پور کار کرده‌بودم و فضاي کاري‌اش را مي‌شناختم و از همکاري با او لذت مي‌بردم، بعد از خواندن فيلم‌نامه به اين نتيجه رسيدم که خيلي بهتر از چيزي بود که فکر مي‌کردم و بازي در آن براي من خيلي لذت بخش بود.

صابر ابرهم با تاکيد بر اينکه فيلم‌نامه خوب آدم را ترغيب به بازي مي‌کند، اظهار کرد: علاوه بر فيلم‌نامه خوب، گروه بازيگران و کساني‌که در کل مجموعه فعاليت مي‌کنند، براي من جذابيت داشتند.

وي ادامه داد: مطمئنا اين فيلم ايرادهايي دارد و فکر مي کنم اين خاصيت هنر است که ايراد داشته باشد تا بتوانيم درباره آن صحبت کنيم . نتيجه برسيم و کار بهتري را انجام دهيم.

اين بازيگر همچنين يادآور شد: آدم‌ها همه شبيه به هم هستند، همه‌شان راه مي‌روند، نفس مي‌کشند و حرف مي‌زنند، چيزي که آن‌ها را با هم متمايز مي‌کند، شيوه استفاده‌شان فرق ميکند و حتما بازي در نقش‌هايي که تا به حال بازي نکرده‌ايم سخت است، اما براي من فيلم‌نامه‌اي که خودم خيلي تفاوت داشته‌باشد را دوست دارم و حتما قبول مي‌کنم.
نظرات بینندگان