arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

نیویورک تایمز: ضررهای وارد شده به عربستان دلیل توقف حمله به یمن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا به نقل از یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: دلیل تمایل عربستان به توقف تجاوز به یمن، ضررهای بسیار جانبی وارده به این کشور ناشی از بمباران ها است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری یمن 24 ، این مقام آمریکایی به مذاکرات واشنگتن، ریاض و ابوظبی درباره ضرورت توقف حملات به یمن اشاره کرد.

این روزنامه افزود: عربستان به دلیل بمباران مناطق شهری از جمله اردوگاه آوارگان یمنی که دهها کشته بر جای گذاشت، همچنین بمباران انبار کمک های بشردوستانه امدادگران وابسته به سازمان 'آکسفام' در یمن، تحت فشارهای بین المللی گسترده ای قرار گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اینکه درگیری میان عربستان و جنبش مردمی انصارالله، بر آشفتگی ها در منطقه افزوده است .

این روزنامه افزود: آمریکا در حمایت از عربستان در تجاوز به یمن، ناوهای جنگی خود را به ساحل این کشور اعزام کرده است.

روزنامه آمریکایی خاطر نشان کرد که به رغم اعلام توقف حملات هوایی عربستان به یمن و برقراری آتش بس، هیچ علامتی مبنی بر عقب نشینی انصارالله از مناطق تحت کنترل خود از جمله در صنعا و مناطق جنوبی این کشور به ویژه عدن وجود ندارد.

سازمان های امداد رسانی بین المللی از تجاوز عربستان به یمن، حملات هوایی کورکورانه آن به مناطق مسکونی و همچنین محاصره این کشور که منجر به کمبود غذا، آب، سوخت و دارو در یمن شده ، انتقاد کردند.

این روزنامه نسبت به این مساله که آیا عربستان و ایران درباره توقف حملات به یمن، مذاکره کرده اند و یا اینکه توقف حملات عربستان ممکن است منجر به مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در یمن شود، اظهار بی اطلاعی کرد.

عربستان با همراهی 9 کشور عربی و آمریکا از ششم فروردین تجاوز هوایی و دریایی خود را به تاسیسات زیربنایی و خدماتی مردم یمن در حمایت از منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور آغاز کرد که تاکنون موجب کشته شدن صدها یمنی و زخمی شدن چندین هزار نفر دیگر شده است که در میان آنها صدها زن و کودک بی گناه دیده می شود.

عربستان همچنین از ارسال هر نوع کمک غذایی و دارویی به مجروحان و مردم محاصره شده یمن جلوگیری می کند که این امر اعتراض نهادهای بین المللی را به همراه داشته است.

دولت عربستان دیشب اعلام کرد که حملات هوایی به یمن را متوقف می کند، اما امروز نیز در چند نوبت هواپیماهای این کشور به زیرساختها و مراکز مسکونی حمله کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان