arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴

واکنش مصر به اظهارات اخير اميرعبداللهيان درباره مواضع قاهره در تحولات يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معاون وزير خارجه مصر، اظهارت معاون وزير خارجه ايران در خصوص مواضع قاهره در تحولات يمن را «غير قابل قبول» خواند.

به گزارش پايگاه مصري اليوم السابع، «ياسر المراد» معاون وزير خارجه مصر در امروز آسيايي امروز(پنجشنبه) در واکنش به اظهارات اخير امير حسن عبداللهيان معاون وزير خارجه مصر درباره مواضع مصر در يمن اعلام کرد که چنين اظهاراتي غير قابل قبول است .

ياسر المراد افزود: اظهارات امير حسن عبداللهيان به منزل خروج از چارچوبي است که طرف ايراني بر اساس آن براي بهبود روابط دو کشور تلاش مي کند و به نوعي با تلاش‌هايي که مسئول ايراني براي تاکيد بر بهبودي روابط دو کشور از طريق گفتگو و همکاري سازنده به کار مي‌گيرد، تناقض دارد.

حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه در ديدار با خالد عماره رئيس دفتر حفاظت منافع جمهوري عربي مصر در تهران پيرامون روابط دوجانبه ايران و مصر و آخرين تحولات منطقه به ويژه اوضاع جاري در يمن گفت‌وگو کرد.

معاون وزير خارجه ايران گفت: انتظار داريم مصر کمک بيشتري براي تسريع در جستجوي رهيافت سياسي براي يمن و جلوگيري از ادامه کشتار و توسعه درگيري کند و قابل قبول نيست که مصر در تحولات يمن خود را در مقابل مردم يمن قرار دهد.

وي گفت: ما شاهد برخي رفتارهاي خردمندانه از سوي کشورهاي منطقه هستيم. با اين وجود، انتظار داريم که مصر به عنوان کشوري اسلامي و عربي، کمک بيشتري براي تسريع در جستجوي رهيافت سياسي براي يمن و جلوگيري از ادامه کشتار و توسعه درگيري کند. اين قابل قبول نيست که مصر در تحولات يمن خود را در مقابل مردم يمن قرار دهد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان