arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴

کي‌روش: کفاشيان پيشنهاد جديدي نداشت/ با اين شرايط ادامه موفقيت ميسر نيست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران تاکيد کرد بايد برخي حرف ها را به صورت شفاف بيان کند تا علاقمندان به فوتبال در جريان آن قرار بگيرند. وي همچنين عنوان کرد که کفاشيان راهکار جديدي به وي نداده است.

کارلوس کي روش در نشست خبري که بعدازظهر امروز سه شنبه در محل سالن آکادمي ملي فوتبال برگزار شد ضمن بيان اين مطلب افزود: احساسم اين است که بايد برخي مسائل را توضيح دهم. پس از جلسه اي که با کفاشيان و حسني‌خو داشتم به احترام آنها مصاحبه‌اي نکردم.

وي در ادامه اين نشست خبري گفت: ولي به خاطر علاقمندان به فوتبال بايد در مورد يکسري از مسائل شفاف سازي داشته باشم. در روز پاياني سال که با کفاشيان جلسه داشتم ايشان اعلام کردند بعد از بازي با سوئد قرارداد ما تمام است. اين تصميم گرفته نشد و ما يکباره به تصميم براي جدايي نرسيديم.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در ادامه خاطرنشان کرد: اگر اين تصميم را گرفتيم به اين خاطر بود که مشکلات مالي، اداري و مديريتي هم وجود داشت و اين ادامه همکاري را غيرممکن مي کرد. البته هم من و هم فدراسيون فوتبال از اين تصميم ناراحت بوديم چرا که اين چيزي نبود که براي آينده فوتبال ايران در نظر گرفته بوديم.

کي روش که حرف هاي تکراري را مطرح مي کرد ادامه داد: براساس حقايقي که وجود داشت تصميم گرفتيم که جدا شويم اما يکسري اتفاقات ما را مجبور کرد که به اين مرحله برسيم. وقتي مشکلات را عميق بررسي کرديم به اين نتيجه رسيديم که بايد بالاجبار جدا شويم. اتفاقي هم که در فرودگاه افتاد و ممنوع الخروج شدم ترديدي که در جدايي من وجود داشت را به يقين تبديل کرد.

کارلوس کي روش در ادامه با بيان اينکه قول دادند تا در برگشت از اروپا اين مشکلات حل شود گفت: قول داده بودند که در برگشت از اروپا چنين مشکلي ديگر براي من بوجود نخواهد آمد اما وقتي برگشتيم مي خواستند در فرودگاه گذرنامه من را بگيرند.

وي افزود: در بازگشت تيم ملي به ايران علي کفاشيان نشستي را بااعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال برگزار کرد که آنها با استعفاي من مخالفت کردند. بعد هم نشستي چند ساعته با رئيس فدراسيون فوتبال و نماينده وزارت ورزش داشتيم. ما در فضايي دوستانه همه مشکلات را بررسي کرديم و قرار شد راهکارهايي از سوي حسني خو و کفاشيان جلوي راه ما قرار گيرد تا با حل مشکلات کارمان را تا جام جهاني پيش ببريم.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران خاطرنشان کرد: به همين خاطر امروز نشستي برگزار شد تا من در جريان راهکارهاي لازم براي حل اين مشکلات قرار بگيرم. فکر مي‌کردم امروز با آمدن من به جلسه راه‌حل‌ها براي طي کردن مسيري موفقيت‌آميز تا جام‌جهاني در دست کفاشيان است که اينطور نبود.

کي روش ادامه داد: وقتي جلسه تمام شد متاسفانه هيچ راه حلي به من ندادند. به همين خاطر بايد اعلام کنم با شرايط فعلي فدراسيون و مشکلات مالي، اداري و مديريتي که اين فدراسيون دارد، قادر نيستيم به روند موفقيت آميزي که داشتيم ادامه دهيم.

وي ادامه داد: من استفعاي دوستانه اي داده بودم که هيات رئيسه فدراسيون فوتبال با توجه به شرايطي که بوجود آمده بود اين استعفا را قبول نکرد. با اين شرايط من تحت قرارداد فدراسيون فوتبال هستم. البته تحت قرارداد بودن يک داستان است و انجام دادن مسئوليت هايي که بر عهده من است در يک مسير درست، مسئله ديگري است. اگر هم الان اينجا هستم فقط به خاطر مخالفت کردن اعضاي هيات رئيسه است.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران خاطرنشان کرد: ما نمي توانيم بازي به بازي برنامه ريزي کنيم و اردو به اردو پيش برويم. من با فدراسيون فوتبال ايران قرارداد دارم و براي موفقيت نياز به حمايت از سوي همه مسئولان دارم. نبايد شرايط به گونه اي باشد که همه چيز را در دقايق پاياني تصميم بگيريم. اتفاقي که در چهار سال گذشته رخ داد و تصميمات همه در لحظه آخر گرفته مي شد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان