arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴

جزئیات کشف جسد کودک چهار ساله در گلستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسوولان ذیربط در گلستان با اشاره به کشف جسد کودک چهارساله در نقطه مرزی اینچه برون این استان، برداشت اعضای بدن و یا وجود هر گونه آثار ضرب و جرح را رد کردند.

در این رابطه فرماندار ویژه گنبدکاووس روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با تاکید بر اینکه جسد کشف شده کاملا سالم است، گفت: پس از اعلام مفقود شدن یک کودک چهارساله طی چند روز گذشته، پیگیری و جستجوی گسترده ای با بسیج نیروهای محلی انجام و ساعت 11 روز گذشته جسد این کودک در فاصله یک کیلومتری از محل گم شدن در حوالی مرز اینچه برون کشف شد.

محمد حمیدی اضافه کرد: در این خصوص دستگاههای ذیربط و پلیس آگاهی اقدامات لازم را انجام داده و جسد برای بررسی های بیشتر در خصوص زمان و علت دقیق فوت به پزشکی قانونی استان گلستان در گرگان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه هم اینک پرونده در دستگاه قضایی در دست بررسی است، افزود: دلیل مرگ هنوز مشخص نیست اما هیچگونه خراشیدگی و یا آسیب ناشی از ضرب و جرح بر روی جسد این کودک مشاهده نشده است.

در همین رابطه مدیرکل پزشکی قانونی گلستان تعیین زمان دقیق مرگ کودک چهارساله خوزستانی را منوط به ارزیابی های بیشتر پزشکی و انجام آزمایشات بیان کرد.

دکتر مهدی قربانی ثمینی با تکذیب برداشت اعضای بدن این کودک، اظهار کرد: در بررسی های اولیه نیز آسیب خاصی در بدن مشاهده نشده است؛ در هر حال پرونده هم اکنون در مرحله تحقیقات قضایی و پزشکی بوده و اظهار نظر در این زمینه نیازمند بررسی دقیق و نتیجه کالبدشکافی است.

وی شرایط آب و هوایی و نحوه قرار گرفتن جنازه را در روند رسیدگی پزشکی قانونی حایز اهمیت عنوان کرد و ابراز داشت: هنوز امکان اعلام زمان دقیق مرگ فراهم نیست و نتیجه آزمایشات زمان بر است که به محض روشن شدن از طریق مراجع ذیربط اطلاع رسانی خواهد شد.

در این زمینه یک منبع مسوول در پلیس آگاهی استان گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تکذیب شایعه برداشتن اعضای بدن کودک ، گفت: در تاریخ چهاردهم فروردین سال جاری مفقود شدن این کودک به پلیس آگاهی اعلام و اقدامات اولیه شروع و مشخصات آن نیز در سیستم ثبت شد.

وی که خواست نامش ذکر نشود به خبرنگار ایرنا گفت : خانواده این کودک که اهل استان خوزستان هستند پیش تر به پلیس گفته بودند، که از دزفول عازم گنبد شده اند و هنگام خرید در بازارچه مرزی اینچه برون فرزند آنها ناپدید شده است.

جنازه این کودک چهارساله خوزستانی روز گذشته /جمعه/ در نزدیکی نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان توسط یک چوپان بومی پیدا شد.

دیروز همچنین یک مسوول مرزی در گفت و گو با ایرنا زمان تقریبی مرگ این کودک را طبق نقل قول از دیگران حدود 48 ساعت قبل از کشف جسد اعلام کرده بود.

خانواده این کودک که اهل استان خوزستان هستند در تعطیلات نوروزی برای دیدن پدر بزرگ این کودک که در شهرستان مینودشت سکونت دارد، به گلستان سفر کرده بودند که کودک خود را در بازارچه مرزی داشلی برون گم کردند.

در این شرایط برخی ها ادعا کردند:در این رابطه سه نفر به ظن دست داشتن در ربایش و یا قتل این کودک بازداشت شده اند اما مسوولان ذیربط آن را تایید نکرده و عنوان می کنند علت فوت کودک از سوی پلیس استان گلستان در دست پیگیری و رسیدگی است .

بازارچه مرزی اینچه برون در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در کنار گمرگ گلستان در نقطه صفر مرزی با ترکمنستان قرار دارد.

این بازارچه بویژه در تعطیلات نوروز و فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است.
نظرات بینندگان