arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴

انصارالله: بزودي پاسخ متجاوزان به يمن را خواهيم داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پايگاه خبري اخبارالساعه امارات روز شنبه به نقل از سخنگوي رسمي جنبش مردمي انصارالله يمن نوشت: اين جنبش اعلام کرده که بزودي حملات متجاوزان به اين کشور را مقابله به مثل خواهد کرد.

اين پايگاه خبري به نقل از سخنان اين مقام جنبش انصارالله که دقايقي پيش منتشر شد، افزود: شوراي امنيت عالي يمن با توجه به تحولاتي که اين کشور شاهد آن است (اشاره به تجاوز هوايي عربستان و کشورهاي همپيمان به يمن) تصميم گرفته که هر تجاوزي را مقابله به مثل کند.

اخبارالساعه افزود که کشورهاي همپيمان عربستان به دنبال تهديدهاي جنبش انصارالله، حملات هوايي سختي را عليه مواضع نظامي اين جنبش و گروه هاي طرفدار علي عبدالله صالح رييس جمهوري سابق يمن در صنعا و عدن و ديگر استان هاي اين کشور، آغاز کردند.

کشورهاي سودان شمالي، اردن و مغرب نيز تجاوز به خاک يمن در کنار عربستان، چهار کشور عربي حاشيه خليج فارس(عمان در اين تجاوز شرکت ندارد)، مصر و آمريکا شرکت کرده اند. عربستان سعودي وعده داده 100 هواپيماي جنگي و 150 هزار نيروي نظامي را در حمله به يمن بکار گيرد.

حملات عربستان به يمن در ميان سکوت غرب و جامعه جهاني و با همراهي و حمايت آمريکا در حالي ادامه دارد که ملت يمن در تظاهرات ديروز خود خواستار توقف اين حملات شدند .

در نتيجه تجاوزات عربستان و کشورهاي همپيمان رياض در عملياتي موسوم به 'طوفان قاطعيت' تاکنون هزارن يمني از جمله کودکان و زنان کشته و مجروح شده اند و تاسيسات زيربنايي و خدماتي اين کشور منهدم شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان