arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

در ديدار ظريف و "بن علوي" چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  وزراي خارجه ايران و عمان در ديدار دوجانبه تحولات منطقه‌اي به ويژه اوضاع يمن را مورد تبادل نظر قرار دادند.

 محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان امروز در سفر به عمان و ديدار با يوسف بن علوي همتاي عماني خود، آخرين وضعيت روابط دوجانبه و تحولات منطقه اي به ويژه اوضاع يمن را مورد تبادل نظر قرار داد.

ظريف در اين ديدار با اشاره به نقش بي بديل دولت عمان در فراهم کردن زمينه هاي مناسب روند مذاکراتي براي پرداختن به موضوع هسته اي، تصريح کرد: موفقيت ما در اين روند، موفقيت شما و ساير برادرانمان در منطقه نيز هست.

وي با استقبال از ايفاي نقش از سوي کشور عمان در قضاياي مهم منطقه اي از جمله مسايل مربوط به بحران يمن، حمايت جمهوري اسلامي ايران از اين نقش و آمادگي کشورمان براي همکاري با عمان در اين راستا را مورد تاکيد قرارداد.

وزير امور خارجه همچنين ضمن ابراز نگراني از وضعيت انساني در يمن و ضرورت رسيدگي به آن به منظور جلوگيري از تشديد اين وضعيت و همچنين ضرورت کمک رساني به آوارگان و مجروحين يمن، ضرورت شکل گيري گفت و گوهاي يمني-يمني و مسئوليت کليه کشورها جهت تلاش براي بازگشت ثبات و آرامش به آن کشور را يادآور شد.

بن علوي نيز ضمن تبريک بمناسبت موفقيت بدست آمده در مذاکرات هسته اي در لوزان، تاکيد کرد: موفقيت شما در حل و فصل موضوع هسته اي، آثار خوبي در منطقه خواهد داشت و زمينه اي براي استفاده ساير کشور ها از فناوري مسالمت آميز هسته اي پديد خواهد آورد.

وزير امور خارجه عمان با تصريح برحق مسلم ايران براي استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي، توافق سوئيس را دستاورد مهمي براي جمهوري اسلامي ايران و ديگر کشورها دانست.

وي با تاکيد بر ضرورت توجه بيشتر به تحولات يمن، گفت و گو را راه حل اصلي براي حل و فصل مشکلات آن کشور برشمرد و نسبت به تلاش هاي همه جانبه براي انجام گفت و گوهاي منظم و هدفمند جهت بازگشت ثبات به يمن ابراز اميدواري کرد.

طرفين همچنين بر ضرورت ارتقاء مناسبات دو کشور ايران و عمان در حوزه هاي مختلف تاکيد کردند.
نظرات بینندگان