arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

خارج از سياست با رييس جمهور آمريکا/ اوباما ورژن ورزشکار!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صحبت از باراک اوباما و ورزش که مي‌شود،ناخودآگاه همه حواس‌ها معطوف به بسکتبال مي‌شود‌؛ورزش مورد علاقه آمريکايي‌ها که رئيس جمهور فعلي‌شان در آن خبره است و در سطح آماتور هم مشغول به بازي بوده است.

«دانک»‌هاي اوباما روي حلقه بسکتبال چه در تقابل‌هاي دوستانه و چه در زمين‌هاي موجود در «کاخ سفيد» در شبکه‌هاي اجتماعي به وفور يافت مي‌شود. با اين حال ديدن اوباما در حين بازي تنيس در نوع خودش جالب است.

رئيس جمهور آمريکا در تازه‌ترين رونمايي از توانايي‌هاي ورزشي‌‌اش، کارولين ووژنياکي، زن شماره 5 تنيس دنيا را به کاخ سفيد دعوت کرد تا با او مسابقه تنيس بدهد‌؛ البته نه مسابقه‌اي جدي بلکه ديداري نمايشي که به مناسبت عيد پاک در کاخ سفيد برگزار شد. کارولين ووژنياکي دانمارکي که پيش از اين در صفحه اجتماعي‌‌اش از خداحافظي از دنياي تنيس خبر داده بود و بعد، از آن به عنوان دروغ اول آوريل (دروغ 13) نام برد، در اين نمايش تلاش زيادي کرد تا نشان دهد اوباما چندان هم در تنيس آماتور نيست.

مؤسسه همسر اوباما

دعوت از ووژنياکي به کاخ سفيد و بازي با باراک اوباما ابتکار ميشل اوباما، همسر باراک بود که از زماني که پايش به کاخ سفيد باز شده است، تلاش کرده مؤسسه‌اي راه‌اندازي کند که هدف آن داشتن زندگي سالم با ورزش کردن است. در مؤسسه ميشل اوباما افراد مشهور زيادي از هنرپيشه‌هاي آمريکايي گرفته تا ورزشکاران حرفه‌اي عضو هستند. همسر اوباما اين مؤسسه را به خاطر مبارزه با چاقي که اين روزها در آمريکا بيش از هر زمان ديگري رواج دارد، راه‌اندازي کرده است و به همين خاطر هر ساله در روز عيد پاک مراسم مشابهي با آنچه که کارولين ووژنياکي و باراک اوباما انجام دادند، ترتيب مي‌دهد.

تنيس با لبخند

رئيس جمهور آمريکا در اين بازي نمايشي بيش از آنکه تلاش کند تا با راکت ضربه‌اي به توپ بزند، سعي داشت لبخند از روي لبانش محو نشود. اوباما که مقابل ديدگان ده‌ها کودک آمريکايي که به مناسبت همين برنامه به کاخ سفيد دعوت شده بودند، بازي مي‌کرد، تلاش داشت تا نشان دهد ورزش کردن و فعاليت‌هاي بدني نشاط‌آور است. موردي که البته در انجام آن تبحر خاصي هم دارد.

اوباما‌؛ ورژن فوتبال

فوتبال بيشتر از نوع آمريکايي‌‌اش. رئيس جمهور آمريکا يکي از محبوب‌ترين ورزش‌هاي کشور را دوست دارد و اگرچه به صورت حرفه‌اي يا آماتور در آن فعاليتي ندارد ولي بازي‌ها را دنبال کرده و پيگير نتايج است. خوش و بش جالب توجه او با يکي از بازيکنان کانزاس سيتي که به تازگي از اين رشته خداحافظي کرده بود، در کاخ سفيد نشان مي‌دهد که رئيس جمهور آمريکا چندان بي‌علاقه به اين رشته ورزشي نيست. باراک البته نيم‌نگاهي هم به فوتبال از نوع اروپايي‌‌اش دارد ولي مثل بقيه آمريکايي‌ها چندان علاقه‌اي به آن ندارد. او ترجيح مي‌دهد بيشتر با روبات‌هاي ژاپني چندين بار يک و دو کند!

اوباما‌؛ ورژن گلف‌باز

پيش از راکت - تنيس، اوباما چوب گلف به ‌دست گرفته بود تا روي ديگري از توانايي‌هاي ورزشي‌‌اش را به نمايش بگذارد. او که چند هفته پيش به يکي از کمپ‌هاي نظامي آمريکا در کشورهاي همسايه سفر کرده بود، هوس بازي گلف مي‌کند و به زمين گلف کمپ نظامي نيروي دريايي آمريکا مي‌رود، آن هم غافل از اينکه دو فرمانده نظامي ارتش در زمين مجاور جشن عروسي‌شان را برگزار مي‌کنند. نيروهاي امنيتي براي اينکه سلامت رئيس جمهور تهديد نشود، عروسي را به تعويق مي‌اندازند تا بازي گلف باراک اوباما انجام شود. اوباما که بعداً از اين موضوع مطلع مي‌شود، با تلفن به گوشي داماد زنگ مي‌زند و رسماً از آنها عذرخواهي مي‌کند. او براي اين زوج جوان که گوشي‌شان را روي اسپيکر گذاشته بودند و از خوشحالي در پوست خود نمي‌گنجيدند، آرزوي خوشبختي کرد. البته اين تنها باري نبود که اوباما گلف بازي کرده است‌؛ او هر وقت فرصت پيدا کند، افراد رده بالاي دولتي را به اين بازي دعوت مي‌کند.

اوباما‌؛ ورژن بدنساز

باراک اوباما در سفرهاي خارج از کشور هم بي‌خيال ورزش کردن نمي‌شود. او چند ماه پيش در جريان سفرش به لهستان دردسر زيادي براي نيروهاي امنيتي آمريکا به وجود آورد. اوباما در هتل محل اقامتش هوس مي‌کند به باشگاه بدنسازي هتل رفته و مشغول وزنه زدن شود. نکته جالب توجه اينکه يکي از لهستاني‌هاي حاضر در باشگاه به راحتي با گوشي همراهش از اوباما فيلم مي‌گيرد و آن را روي شبکه‌هاي اجتماعي پخش مي‌کند. انتشار اين فيلم سر و صداي زيادي به راه انداخت و مقامات آمريکايي را بر آن داشت تا به شدت از نيروهاي امنيتي ويژه‌اي که مسئوليت سلامت اوباما را بر عهده دارند، گلايه کنند. توقع آنها اين بوده که نيروهاي امنيتي سالن باشگاه را براي باراک خالي مي‌کردند.

اوبــاما ورژن بسکتبال

اين موضوع ديگر نيازي به بحث زياد ندارد‌؛ حلقه‌هاي بسکتبال متعددي که در گوشه و کنار کاخ سفيد نصب شده‌اند، نشان مي‌دهد که رئيس دولت آمريکا چقدر به اين ورزش علاقه دارد. او هر ساله تيم قهرمان NBA را به کاخ سفيد دعوت مي‌کند و با آنها عکس يادگاري مي‌گيرد. البته قهرمان رقابت‌هاي هاکي و بعضاً فوتبال آمريکايي هم از اين برنامه ويژه باراک بهره‌مند هستند.

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان