arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

خشم عربستان از انتقادهاي صريح حزب‌الله و سيد حسن نصرالله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفير عربستان در لبنان بشدت از انتقادهاي صريح حزب‌الله از تجاوز رياض به يمن خشمگين است. برخي منابع لبناني از هر اقدام احتمالي رياض عليه لبناني‌هاي مقيم عربستان نگرانند.

«محمد عفيف» مسئول روابط عمومي حزب‌الله لبنان از جنجال «علي عواض العسيري» سفير سعودي در لبنان درباره پخش مصاحبه سيد حسن نصرالله از تلويزيون رسمي لبنان ابراز تعجب کرد.

پس از آنکه عربستان سعودي در هفته گذشته، روزنامه الاخبار لبنان را به دليل پوشش صريح اخبار تجاوز و حمله هوايي عربستان به يمن، آشکارا تهديد کرد، اکنون سفير عربستان سعودي، به پخش مصاحبه نصرالله با شبکه الاخباريه سوريه از تلويزيون رسمي لبنان معترض شده است. عفيف به الاخبار گفت: تلويزيون لبنان، تلويزيون همه لبناني‌هاست و بايد متوازن رفتار کند. پخش مصاحبه هم بخشي ساده از اين عملکرد متوازن است.

عفيف با اشاره به ديدار خود با «طلال المقدسي» مدير تلويزيون لبنان گفت که پيش از اين اعتراض‌هايي به طلال کرده است تا عملکرد تلويزيون لبنان متناسب‌تر باشد. وي درباره پخش سخنان سيد حسن نصرالله گفت:‌ علت جنجال سفير عربستان، نشان‌دهنده خشم سعودي‌ها از هر انتقادي است که در هر جاي دنيا از آنان مي‌شود و جناياتشان را بر ملا مي‌کند. مسئله، ارتباطي با شبکه الاخباريه سوريه يا پخش مصاحبه سيد حسن ندارد بلکه اساسا موضوع درباره حرف‌هايي است که درباره عربستان (و جنگ اين کشور عليه يمن) گفته شده است.

سيد حسن نصرالله جمعه هفته گذشته در سخناني که به دليل جنگ عربستان از شبکه المنار پخش شد و همچنين دوشنبه شب در مصاحبه با شبکه خبري «الاخباريه» سوريه پخش شد، بشدت از حمله عربستان به مردم يمن انتقاد و تأکيد کرد که تمام توجيهات عربستان براي اين حمله پوچ است و سرنوشتي جز شکست و پيروزي مردم يمن ندارد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان