arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۴

پاکستان: بحران يمن بايد از طريق مذاکره حل شود/ به حصول توافق ميان ايران و 1+5 اميدواريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بحران يمن و موضوع مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5، از مهم ترين محورهاي نشست خبري عصر روز پنجشنبه سخنگوي وزارت خارجه پاکستان بود و اين سخنگو ضمن اظهار اميداري نسبت به نتيجه بخش بودن مذاکرات هسته اي ايران، تاکيد کرد که بحران يمن بايد از طريق گفت و گو حل شود.

خانم تسنيم اسلم در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5 گفت: همچنان به حل موضوع هسته اي ايران از طريق گفت و گو اعتقاد داريم و با توجه به فشردگي و جديت مذاکرات در حال انجام، به حصول يک نتيجه مثبت از اين مذاکرات اميدواريم.

وي در عين حال از پاسخ دادن به اين سوال که چرا برخي کشورهاي منطقه به ويژه برخي کشورهاي حوزه خليج فارس از حصول توافق ميان ايران و گروه 1+5 نگران هستند، خودداري کرد.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص احتمال سفر قريب الوقوع محمد جواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به اسلام آباد، بدون اين که اين خبر را تکذيب يا تاييد کند، گفت: اگر برنامه اي در اين زمينه باشد، آن را اعلام خواهيم کرد.

روزنامه انگليسي زبان داون پاکستان امروز به نقل از يک مقام رسمي اين کشور نوشت که محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران روز نوزدهم فروردين ماه جاري براي رايزني در خصوص روابط دوجانبه و مسايل منطقه اي، به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

اين سخنگو در خصوص اخبار اخير مربوط به حضور سفير پاکستان در تهران در وزارت خارجه ايران طي روزهاي اخير گفت: سفير پاکستان در تهران اخيرا دو يا سه بار در وزارت خارجه ايران حضور يافته و به گفت و گو در خصوص روابط دوجانبه و مسايل منطقه اي پرداخته است و سفير ايران در اسلام آباد نيز بطور معمول با وزارت خارجه پاکستان در تماس است.

وي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران که قصد داشت موضوع يمن را صحنه اختلاف ميان ايران و عربستان نشان دهد، اين موضوع را مردود دانست و گفت: ارتباط ايران به اين موضوع چيست؟ آيا شما انتظار داريد ما بگوييم که بحث يمن، بحث تنش ميان ايران و عربستان است؟ ما چنين نظري نداريم.

تسنيم اسلم در پاسخ به سوال هاي متعدد خبرنگاران مبني بر اينکه در ديدار اخير هيات عالي رتبه پاکستاني با مقامات سعودي در رياض درخصوص مساله يمن چه گذشت، با بيان اينکه نمي تواند جزئيات مربوط به اين ديدارها را بازگو کند، تاکيد کرد که مساله يمن بايد از طريق گفت و گو حل شود.

تسينم اسلم سفر اخير هيات بلندپايه پاکستاني به رياست وزير دفاع اين کشور به رياض را بخشي از مشورت هاي اين کشور در خصوص اوضاع يمن دانست و گفت: مقامات پاکستان در خصوص موضوع يمن همچنان با مقامات عربستان سعودي در تماس خواهند بود.

اين سخنگو اظهار داشت: موضوع يمن به پارلمان پاکستان ارجاع داده شده است و پارلمان در خصوص اين موضوع، روز هفدهم فروردين ماه جاري تشکيل جلسه خواهد داد.

وي همچنين به موضوع خارج کردن اتباع پاکستاني از يمن اشاره کرد و گفت که روند انتقال شهروندان پاکستاني از يمن همچنان ادامه دارد و وزارت امور خارجه پاکستان سخت و بطور شبانه روزي مشغول انجام اين روند است.

تسنيم اسلم در پاسخ به سوالي منبي بر کشته شدن چهار پاکستاني در يمن گفت: ما چنين اطلاعاتي نداريم.

اين سخنگو در پاسخ به سوالي مبني بر وجود پرچم پاکستان در ميان پرچم کشورهاي همراهي کننده عربستان سعودي در ائتلاف ضد يمن در پشت صحنه يکي از کنفرانس هاي مطبوعاتي مربوط به وزارت دفاع عربستان سعودي گفت: اين کنفرانس مطبوعاتي از سوي وزارت دفاع عربستان برگزار نشده است بلکه يکي از مسوولان سعودي برگزار کننده آن بوده و اينکه چرا پرچم پاکستان در اين کنفرانس خبري استفاده شده است، سوالي است که بايد از وزارت دفاع عربستان پرسيده شود.
نظرات بینندگان