arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

کي‌روش: ديدار با شيلي افتخار بزرگي بود/ بهترين بازيکنان عمرم را دارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بازي و پيروزي برابر شيلي را افتخار بزرگي دانست و گفت: اين بازي فرصت مناسبي بود براي تيم ملي ايران تا پيشرفت کند. بازيکنان تيم ملي بهترين مرداني هستند که در عمرم داشته‌ام.

کارلوس کي روش پس از پيروزي دو بر صفر تيم ملي ايران برابر شيلي ضمن بيان اين مطلب افزود: در درجه اول تاکيد مي کنم که بازي کردن برابر شيلي افتخار بزرگي بود. از صميم قلب تشکر مي کنم از تيم شيلي که آماده بازي با ما شدند.

وي افزود: در درجه دوم فرصت بسيار خوبي بود براي تيم ملي ايران تا بتواند از جهت حرکات فوتبالي و سرعت و فشار بازي پيشرفت کند. در درجه سوم تشکر مي کنم از تک تک بازيکنانم که يکبار ديگر نشان دادند با روحيه اي کاملا جنگجويانه و خاضعانه و با دوري از هر گونه غرور براي موفقيت تيم ملي کشورشان مي جنگند. به خاطر عملکردي که در ديدار برابر شيلي داشتند به آنها تبريک مي گويم.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران خاطرنشان کرد: اميدوارم بازيکنانم با نمايشي که برابر شيلي داشتند يک بار براي هميشه مورد توجه بيشتري از سوي مسئولان ورزش ايران قرار بگيرند. بازيکنانم ثابت کردند مستحق احترام بيشتر از سوي مسئولان فوتبال ايران هستند.

کي روش در پاسخ به اين پرسش که آيا فکرش را مي کرديد روزي ايران بتواند برابر تيمي مثل شيلي به پيروزي برسد گفت: بله من به بازيکنانم ايمان داشتم. وقتي بازيکنانم در تيم ملي براي هم در زمين مي ميرند و همه چيز را به صورت متحد انجام مي دهند اين اتفاق مي افتد.

وي افزود: من اين افتخار را داشته ام که در تيم ها و کشورهاي مختلفي مربيگري کنم اما در اينجا گروهي از بازيکنان فوتبال ايران را در اختيار دارم که مطمئنا در طول دوران مربيگري من بازيکناني هستند که خارق‌العاده بوده‌اند و فوق العاده ظاهر شدند. اينها بهترين بازيکناني بودند که من در طول عمر مربيگري ام داشته ام.

کي روش در پاسخ به اين پرسش که آيا در نهايت در ايران خواهد ماند يا مي رود گفت: تصميم گرفته شده است. تصميمي که از سوي رئيس فدراسيون فوتبال اعلام شد خواسته بنده نبود.

چيزي که من در ذهن داشتم برنامه دو ساله اي بود که براي تيم ملي در نظر گرفته بودم و مي خواستم با قدرت در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني ظاهر شويم و به جام جهاني صعود کنيم اما مسئولان اداري جديدي در فدراسيون فوتبال تصميم مي گيرند. من هم يک مربي هستم و کار بيشتري از دستم برنمي آيد.

وي تاکيد کرد: اين خواسته من نبوده است. اما ظاهرا هر کاري که ما انجام مي دهيم راضي کننده نبوده است و مسئولان جديد فدراسيون در صورت من برگشتند گفتند که از عملکردم راضي نبوده اند.

سرمربي تيم ملي فوتبال تاکيد کرد: ما يک بازي برابر تيم قدرتمند شيلي را پشت سرگذاشتيم که بازيکنانش در تيم هاي بزرگ بازي مي کنند. اين تجربه بزرگي بود براي بازيکنان ايران که يک ميدان بين المللي را تجربه کنند.

حسن برگزاري اين بازيها اين است که شما با تمام پتانسيل فوتبال حضور داشته باشيد از حيث بازيکنان و مسئولان . اما ما اينجا يک گروه از افراد هستيم که داريم به کشور خدمت مي کنيم و وظيفه مان را به خاطر هواداران انجام داديم با توجه به اينکه توجه لازم هم به ما نمي شود.

کارلوس کي روش با تسليت درگذشت دو خبرنگار ورزشي ايران در سقوط هواپيما گفت: به نمايندگي از تيم ملي مي خواهم زحمتي که امشب بازيکنان تيم ملي کشيدند را به خانواده دو خبرنگاري تقديم کنم که جان خودشان را از دست دادند.

 همچنين اين پيروزي و زحمت را به قربانيان ديگر اين پرواز تقديم مي کنيم. ولي بار ديگر تکرار مي کنيم که زندگي ادامه پيدا مي کند و بايد رو به جلو حرکت کنيم. اين عزيزان بايد امشب اينجا مي نشستند و از نظر فيزيکي حضور پيدا مي کردند اما هر چند فيزيک شان نبود اما روح شان اينجا بود.

وي همچنين به رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور به خاطر از دست دادن خواهر و مادر گرامي شان تسليت گفت.
منبع: مهر
نظرات بینندگان