arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴

انصارالله يمن کنترل فرودگاه تعز را در دست گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع امنیتی یمن اعلام کردند انصارالله و متحدانش امروز یکشنبه کنترل فرودگاه تعز، شهری بزرگ در بخش جنوبی یمن را در دست گرفتند.

تعز، نزدیک شهر عدن قرار دارد که عبد ربه منصور هادی، پس از آنکه صنعا تحت کنترل انصارالله قرار گرفت و کمیته های مردمی محل اقامت وی را محاصره کردند، ماه فوریه به آنجا گریخت .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از عدن، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن حمایت می کنند.

یکی از مسئولان فرودگاه تعز گفت حدود 300 نیروی انصار الله که لباس نظامی بر تن داشتند و سربازان ارتش در محوطه فرودگاه تعز مستقر شده اند و نیروهای کمکی از صنعا، در 250 کیلومتری شمال این شهر، در حال حرکت به سمت تعز هستند.

به گفته منبعی نظامی، این سربازان از طرفداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق هستند که بیش از سه سال پیش، در پی فشارهای خیابانی از قدرت برکنار شد. علی عبدالله صالح هنوز در بین نظامیان از نفوذ زیادی برخوردار است.

به گفته منابع قبیله ای، نیروهای انصارالله در حال گشت زنی در برخی محله های تعز هستند و ایست بازرسی هایی در نقیل الابل والراهده، دو منطقه به ترتیب واقع در 30 کیلومتری و 80 کیلومتری جنوب تعز برپا کرده اند.

به گفته منابع نظامی و امنیتی یمن، نیروهای وفادار به رئیس جمهور مستعفی (عبدربه منصور هادی)، تحت حمایت قبایل تلاش می کنند توان دفاعی خود را در اطراف مهمترین شهر جنوبی یمن تقویت کنند.
یک منبع نظامی گفت این نیروها به ویژه یک کمربند امنیتی در حومه شهر عدن ایجاد کرده اند و سربازان با حدود 40 تانک در شمال و غرب شهر مستقر شده اند.
نظرات بینندگان