arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
وزارت خزانه‌داري آمريکا:

تحريم‌ها در توافق احتمالي به صورت مرحله‌اي و در ازاي گامهاي ايران برداشته مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مقام ارشد وزارت خزانه‌داري آمريکا اعلام کرد: در توافق هسته‌اي احتمالي با ايران تحريم‌ها به صورت مرحله‌اي و در ازاي گام‌هاي قابل راستي‌آزمايي از طرف ايران برداشته مي‌شود.

وزارت خزانه‌داري آمريکا روز پنجشنبه اعلام کرد تحريم‌هاي غيرمرتبط با مسئله هسته‌اي عليه ايران در صورت تواق با اين کشور رفع نخواهند شد.

طبق گزارش رويترز، «آدام زوبين»، قائم مقام موقت اداره تروريسم و اطلاعات مالي وزارت خزانه‌داري روز پنجشنبه گفت در صورتي که دو طرف به توافق برسند واشنگتن تمامي تحريم‌هاي مرتبط با «حمايت ايران از گروه‌هاي شبه‌نظامي، نقض حقوق بشر و فعاليت‌هاي بر هم‌زننده ثبات در خاورميانه» را نگاه خواهد داشت.

وي که در جلسه استماع کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا حضور داشت افزود آمريکا تحريم‌ها عليه ايران را در توافق هسته‌اي تنها به صورت مرحله‌اي و در ازاي گامهاي قابل راستي‌آزمايي از طرف تهران، برمي‌دارد.

زوبين گفت: «تيم ما آماده است هزينه‌ها عليه ايران را در صورت امتناع اين کشور براي رفع نگراني‌هاي جامعه بين‌المللي افزايش دهد.»

دور تازه مذاکرات هسته‌اي بين ايران و گروه 1+5 از روز يکشنبه آغاز شده و قرار است فردا، 29 اسفند، خاتمه يابد اما در روزهاي اخير، احتمال ادامه گفت‌وگوها در بعضي سطوح مطرح شده است.

روز گذشته، وزير خارجه ايران در پايان چهارمين روز مذاکره با طرف آمريکايي گفت که در مورد بعضي موضوعات، دو طرف به توافق نزديک شده‌اند در حاليکه در برخي موارد، هنوز اختلاف نظر وجود دارد.

آقاي ظريف گفت که دور جاري مذاکرات تا روز جمعه ادامه خواهد يافت اما افزود در صورت لزوم، امکان ادامه آن وجود دارد.

اين رايزني‌ها بخشي از گفت‌وگوهاي بين بين ايران با پنج کشور عضو دائم شوراي امنيت به علاوه آلمان، موسوم به گروه 1+5 براي پايان دادن به يک دهه تنش بر سر برنامه هسته‌اي ايران است.

کشورهاي غربي به رهبري آمريکا ايران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه هسته‌اي اين کشور متهم کرده‌اند. جمهوري اسلامي ايران همواره اين ادعاها را رد کرده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان