arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

نفت 55 دلاري شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با افزايش بي‌سابقه ذخاير نفتي آمريکا قيمت نفت باز هم کاهش يافت اما تضعيف ارزش دلار در برابر ديگر ارزها از کاهش بيشتر قيمت نفت جلوگيري کرد.

امروز در بازارهاي جهاني، قيمت نفت برنت 36 سنت کاهش يافت و بشکه‌اي 55 دلار و 55سنت خريد و فروش شد. نفت آمريکا هم کاهش 1.36 دلار را تجربه کرد و هر بشکه‌ آن 43 دلار و 33 سنت به فروش رفت.

تفاوت نفت برنت و نفت آمريکا امروز در بازارهاي جهاني به 12 دلار نزديک شد.

بر اساس اين گزارش بنزين هم امروز کاهش 1.28 دلاري را تجربه کرد و گالني 178 دلار و 63 سنت خريد و فروش شد. همچنين نفت سفيد کاهش 130 دلاري داشت و تنها قيمت گازوئيل امروز 13 دلار بالا رفت.

خبرگزاري رويترز در باره کاهش قيمت نفت نوشت: بر اساس آمارهاي اداره اطلاعات انرژي آمريکا، ذخاير نفت آمريکا هفته گذشته به رقم بسيار غيرقابل انتظار 9.6 ميليون بشکه رسيد که تقريبا 3 برابر بيش از آنچه که تحليلگران پيش‌بيني مي‌کردند، افزايش يافته است.

البته کاهش ارزش دلار با به تاخير انداختن نرخ بهره در آمريکا از سوي بانک مرکزي آمريکا تا حدودي اين کاهش قيمت را محدودتر کرد.

جانت يلن رئيس بانک مرکزي آمريکا بعد از نشست دو روزه تصميم‌گيري نرخ بهره در آمريکا طي بيانيه‌اي اعلام کرد که تصميم‌گيري براي نرخ بهره در اين کشور به ماه ژوئن موکول شد.

اين تصميم سرمايه‌گذاران را تا حدودي به سمت نفت و طلا ترغيب کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان