arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
عضو کميسيون امنيت ملي:

روند مذاکرات ايران و 1+5، برداشت‌ها در مورد ايران را تغيير داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حذف نام ايران و حزب‌الله لبنان از فهرست تهديدات «تروريستي عليه آمريکا» گفت که غربي‌ها با تبليغات وسيع‌شان سعي مي‌کردند افکار عمومي را به اين سمت هدايت کنند که ايران هنجارهاي بين‌المللي را نمي‌پذيرد اما روند مذاکرات امکان دفاع ايران از ايده‌هايش را فراهم کرد.

عباسعلي منصوري آراني در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: ايالات متحده آمريکا بعد از انقلاب اسلامي همواره سعي کرد اتهام تروريست بودن را به ايران وارد کند و از اعمال اين فشار به ايران بيشترين بهره‌برداري را داشته باشد؛ لذا همواره اين موضوع را مطرح مي‌کرد که ايران کشوري تروريست‌پرور است اين در حالي است که ما در افغانستان و در ماجراي طالبان به آمريکايي‌ها کمک کرديم و آن‌ها بدون ايران نمي‌توانستند اين کار را انجام دهند.

وي افزود: امروز که بسياري از کشورها گرفتار گروه‌هاي تروريستي ساخته شده توسط غرب هستند، براي تمام دنيا روشن شده که جمهوري اسلامي در خط مبارزه با داعش است و اين اتهام به کشورهاي غربي وارد است که آن‌ها واقعيات را مطرح نمي‌کنند.

وي ادامه داد: حذف ايران از فهرست تهديدات تروريستي امري ناگزير است؛ زيرا ايران در خط مقدم مبارزه با داعش قرار دارد و آن‌ها نمي‌توانند چنين اتهامي را به ما نسبت بدهند ضمن اين‌که از حزب‌الله لبنان هم نتوانستند مستندي براي اتهام خود به دست بياورند و در واقع حذف نام ايران و حزب‌الله از فهرست تهديدات تروريستي اقدامي براي اعاده حيثيت غرب خواهد بود.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اين‌که «غربي‌ها با تبليغات وسيع مي‌خواستند به افکار عمومي دنيا القا کنند که ايران کشوري تروريستي و ناهنجار است که هنجارهاي بين‌المللي را نمي‌پذيرد»، يادآور شد: روند مذاکرات هسته‌اي ايران و قدرت‌هاي جهاني اين امکان را داد که ما از ايده‌هاي‌مان دفاع کنيم در نتيجه برداشت‌ها در مورد ايران تغيير کرده و آن‌ها به اين نقطه رسيدند که ايران چارچوب‌ها را پذيرفته است.

وي در پايان گفت که رسيدن ايران و 1+5 به توافق بر سر مساله هسته‌اي باعث مي‌شود اين موضوع براي مردم آشکار شود که تبليغات عليه ايران پوچ و بيهوده بوده است.
نظرات بینندگان