arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
نظرسنجي سي‌ان‌ان:

«هيلاري کلينتون» شانس اول انتخابات رياست‌جمهوري 2016 آمريکاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 طبق نظرسنجي «سي ان ان/او آر سي»، «هيلاري کلينتون» وزير خارجه سابق آمريکا همچنان بعنوان پيشرو رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري 2016 است و از رقباي دموکرات و حتي پيشروان حزب جمهوري‌خواه آمريکا نيز جلوتر است.

طبق اين نظرسنجي، «جب بوش» نامزد پيشرو جمهوري‌خواهان در رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري 2016 آمريکا است و «اسکات واکر» فرماندار ايالت «ويسکانسين»، «رند پائول» سناتور ايالت ايالت «کنتاکي»، «مايک هوکابي» فرماندار سابق آرکانزاس و «بن کارسون» جراح سابق مغز و اعصاب در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند که رقابت تنگاتنگي دارند.

در اين نظرسنجي، هريک از نامزدهاي احتمالي جمهوري‌خواهان به صورت جداگانه با هيلاري کلينتون مورد مقايسه قرار گرفته‌اند.

نظرسنجي سي‌ان‌ان نشان مي‌دهد که فاصله کلينتون با نامزدهاي برتر حزب جمهوري خواه بيش از 10 درصد است به طوريکه هيلاري کلينتون با 54 درصد از «رند پائول» با 43 درصد پيشي گرفته است.

از طرف ديگر، فاصله بين هيلاري کلينتون و جب بوش نيز از دو حزب دموکرات‌ و جمهوري خواه زياد است به طوريکه نظرسنجي سي ان ان نشان مي‌دهد کلينتون با 55 درصد از بوش با 40 درصد پيشي گرفته است.

در مقايسه ميان هوکابي و کلينتون، نامزد جمهوري‌خواه 41 درصد و گزينه دموکرات 55 درصد نظرات را به خود اختصاص داده‌اند. در مقايسه ميان کارسون و کلينتون نيز نتيجه 40 درصد در برابر 56درصد است.

طبق اين گزارش، در رقابت بين نامزدهاي دموکرات براي انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا، کلينتون با اختلاف حدود 50 درصدي از «جو بايدن» معاون اوباما پيشي گرفته است و کلينتون از حمايت 62 درصدي و بايدن از حمايت 15 درصدي برخوردارند. همچنين «اليزابت وارن» با حمايت 10 درصدي در جايگاه سوم قرار دارد و بقيه کانديداهاي دموکرات در رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا از حمايت بيش از 5 درصد بهره‌مند نيستند.

نظرسنجي سي ان ان/او آر سي در بين روزهاي 13 تا 15 مارس از طريق تلفن صورت گرفت و يکهزار و نه آمريکايي در آن شرکت داشتند و به منظور آنکه نتايج از ميان تمامي نمونه‌ها به دست بيايد، حاشيه خطاي اين نظرسنجي مثبت و منفي سه درصد است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان