arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

جان کري: رييس‌جمهوري آمريکا اختيارات کامل و قانوني براي امضا توافق‌نامه با ايران را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جان کري در آستانه آغاز دور جديد مذاکرات هسته‌اي گفت:‌ به همه اطمينان مي‌دهيم که رييس‌جمهوري آمريکا اختيارات کامل و قانوني براي امضا توافق‌نامه با ايران را دارد.

به گزارش رويترز، جان کري، وزير امور خارجه آمريکا در حاشيه کنفرانس اقتصادي شرم‌الشيخ در مورد مذاکرات هسته‌اي ايران گفت: هم اکنون نمي‌توانم به صورت قطعي بگويم که مي‌توانيم با ايران به يک توافق دست يابيم يا خير؟

آمريکا و کشورهاي عضو گروه 1+5 روز يک‌شنبه مذاکرات هسته‌اي خود با ايران را در لوزان سوييس براي دستيابي به يک توافق اوليه تا پايان مارس از سر خواهند گرفت.هم‌چنين جان کري با توجه به انتخابات پارلمان اسراييل در هفته آينده اظهار اميدواري کرد که نتيجه مذاکرات هسته‌اي ايران بتواند به ايجاد صلح در فلسطين نيز کمک کند.

به گزارش شبکه اسکاي نيوز عربي، جان کري، در ابتدا به پرونده هسته‌اي ايران پرداخت و گفت که واشنگتن مصرانه به دنبال امضاي يک توافق خوب با ايران است.

وي در عين حال تاکيد کرد، در صورتي که دوطرف به توافقي در اين باره دست نيابند واشنگتن به گزينه‌هاي ديگر خود رجوع خواهد کرد.

وزير خارجه آمريکا با اشاره به نامه اخير نمايندگان کنگره آمريکا به ايران مبني بر صلاحيت نداشتن رييس‌جمهور آمريکا براي امضاي توافق هسته‌اي گفت: کنگره هيچ اختياري دراين باره ندارد، اين نامه در روند مذاکرات وارد شده و به همه اطمينان مي‌دهيم که رييس‌جمهوري آمريکا اختيارات کامل و قانوني براي امضا توافق‌نامه با ايران را دارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان