arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۳

کفاشيان: کي‌روش به برادرش هم رحم نمي‌کند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس فدراسيون فوتبال گفت: گويا وزارت ورزش به سيستم انتخابات و مجمع در فدراسيون‌ها اعتقادي ندارد.

علي کفاشيان امشب در راديو ورزش، در پاسخ به اين سؤال که به عملکرد 7 ساله‌اش چه نمره‌اي مي‌دهد، گفت: نمي‌دانم، سؤال سختي است، در دبيرستان هم با نمره عادي قبول مي‌شدم، اگر يک زماني 20 مي‌شدم تعجب مي‌کردم، الان هم نمره متوسط بين 12 تا 15 به خودم مي‌دهم.

وي در مورد حضورش در فدراسيون فوتبال گفت:‌ در هر صورت از اول انقلاب در ورزش بودم، اما قرار نبود به فوتبال بيايم، اما رئيس وقت تربيت بدني از من خواست تا کانديدا شوم و او در انتخابات تنها نباشد و در نهايت با کناره‌گيري از انتخابات وي به عنوان رئيس فدراسيون انتخاب شود، اما بعداً شرايطي پيش آمد که من در دور افتادم و شروع کردم به کار و فعاليت. در آن زمان کسي نبود که بخواهم به نفع او کنار بکشم و بر همين اساس، رياست فدراسيون فوتبال چهار سال بر گردنم افتاد. دوران سختي بود که البته اين دوران هنوز ادامه دارد.

کفاشيان گفت: اگر به 7 سال پيش برگرديم و بگويند دوباره کانديدا شو، هرگز اين کار را قبول نمي‌کنم چون رياست فدراسيون فوتبال کار من نبوده و کار من نيست، الان هم کار را جلو آورديم و قطعاً معتقديم اين کارنامه و کارنامه 7 ساله من شايسته مردم نيست و حق آنها بيشتر است.

وي در پاسخ به اين سؤال که چرا تا اين اندازه با وزراي ورزش مشکل دارد، گفت: از 34 سال مديريت ورزشي، هميشه به مافوقم احترام گذاشتم و هميشه همراه و همگام بودم و الان هم هستم. در فوتبال سليقه‌ها خاص است، يکسري خواسته‌ها وجود دارد که چون اجرا نمي‌شود، مورد سليقه افراد بالادستي نيست، ضمن اينکه سيستم فوتبال را هم نمي‌شود عوض کرد، مثلاً از وزارت ورزش مي‌خواهند که 5 نفر عوض شود که اين دست من نيست و مجمع بايد اين افراد را تغيير دهد و يا مسائل مربوط به باشگاه را. من مشکلي ندارم و تابع هستم، شايد آنها به سيستم مجموعه و انتخابات اعتقادي ندارند.

کفاشيان ادامه داد:الان ببينيد هر مدير کل که مي‌آيد مي‌خواهد رئيس فوتبال استان را عوض کند بايد به سيستم و قوانين احترام گذاشت اما گويا طرف مقابل اين را نمي‌پسندد.

وي افزود: البته با معاونان و وزير در ارتباط هستم، اما وقتي وزير نمي‌خواهد مرا ببيند، اين يک بحث ديگر است و جالب اينکه خودشان با هيأت رئيسه تماس مي‌گيرند و لابي مي‌کنند، البته الان ما آقاي اسدي را به عنوان دبيرکل آورديم و ارتباطات خوبي دارد و از طرف ما مي‌رود و صحبت مي‌کند.

کفاشيان گفت: من هميشه آمادگي ديدار با وزير را دارم و هميشه با او تماس گرفته‌ام. وقتي چهار جلسه با رئيس فدراسيون‌ها برگزار مي‌کنند ‌و بنده را دعوت نمي‌کنند، نمي‌دانم علت چيست، البته مي‌گويند از ما تمکين نمي‌کنيد.

وي افزود: مي‌گويند فدراسيون فوتبال استقلال دارد و بودجه نمي‌دهيم ولي اينطور نيست و استقلال ما بستگي دارد به مجمع، بودجه هم براي ما نيست بلکه براي تيم ملي است که با برد آن همه خوشحال مي‌شوند و با باخت آن همه ناراحت. در حال حاضر، بودجه خود را تا پارسال گرفته‌ايم ولي امسال نتوانسته‌ايم بودجه‌مان را بگيريم، من هم نمي‌توانم بدون بودجه، زمين و ساختمان بسازم و اين باعث ضرر و زيان در فوتبال مي‌شود.

کفاشيان در پاسخ به اين سؤال که وقتي کي‌روش به تيم ملي آمد با شعار تغيير آمد، اما در چهار سالي که او مربي تيم ملي بود چه تغييري در تيم ملي ايجاد شده است، گفت: اولاً با عنوان تيم نخست به جام جهاني رفتيم و بعد هم طبق ارزيابي‌هايي بود که کارشناسان هم اين ارزيابي‌ها را کردند و نتيجه‌اش را به ما دادند تيم ملي با کي‌روش نتايج خوبي کسب کرده است. در رده بندي فيفا نيز در يک سال اخير هميشه اول بوده‌ايم با اين حال شايد خود من هم از نتايج تيم ملي به اين شکل رضايت نداشته باشم، اما با همين امکانات با عنوان تيم اول به جام جهاني رفتيم و درخشيديم.

کفاشيان در پاسخ به اين سؤال که رده‌بندي تيم فوتبال نمي‌تواند ملاک موفقيت يک مربي باشد، گفت: در هر صورت با توجه به ارزيابي‌هاي رسانه‌اي، مردم از کار او راضي هستند و اکثر مردم در نظرسنجي‌ها او را مي‌خواهند، شايد هم مردم کي‌روش را با مربيان داخلي مقايسه مي‌کنند، در اين قياس همه مي‌گويند مربي خارجي. اما در اين شرايط هم اگر بخواهيم دنبال مربي خارجي برويم، دوباره بايد يک سال زمان سپري کرد، با اين حال اگر مربي ايراني بود راحت‌تر بوديم ما به خواسته مردم احترام گذاشتيم.

وي در پاسخ به اين سؤال که به نظر مي‌رسد دليل مخالفت اصلي وزير ورزش با فدراسيون به خاطر تمديد قرارداد کي‌روش باشد، گفت: به نظر وزير احترام مي‌گذارم اما انتخاب مربي در حوزه اختيارات فدراسيون است و من هم نظر کارشناسان و هيأت رئيسه را در اين خصوص گرفتم، نظرات وزير هم کارشناسي بود، اما مردم کي‌روش را مي‌خواستند، البته کي‌روش هم از شرايط ناراضي است و مي‌گويد تفاهم کنيد که بروم.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اينکه گويا سرمربي تيم ملي يک مربي ايراني مثل تدارکات سابق تيم ملي (عباس) را مي‌خواهد گفت: من همه اخلاقيات کي‌روش را تأييد نمي‌کنم، اما چيزي که مهم است او نفوذ و ارتباطات خوبي با بازيکنان دارد و من هم يک بازيکن نديدم از او ناراحت باشد و همه او را قبول دارند و وابستگي شديدي به کي‌روش دارند، البته او برعکس من جنبه انتقادپذيري‌اش کم است و اگر يک مربي چنين انتقادي از او بکند،‌ او مربي را حذف مي‌کند. البته برخي مربيان هم مي‌خواهند از روز اول به همه جا برسند، و برخي هم خود را در حد کي‌روش مي‌دانند، در اين حين زبان هم مهم است و مربي بايد زبان هم بلد باشد و با کي‌روش ارتباط بگيرد.

وي در مورد اينکه گويا به جاي جهان‌بخش و آزمون سه بازيکن اميد ديگر هم در ليست کي‌روش براي اردوي اروپايي تيم ملي قرار دارند، گفت: درست است، اما همين تيم اميد آينده تيم ملي ماست و بايد سرمربيان دو تيم با هم همکاري کنند. در قرارداد کي‌روش هم آمده که او بايد در تيم اميد به عنوان ناظر فني فعاليت کند. پس از بازگشت تيم ملي اميد از کويت، جلسه‌اي بين کي‌روش و خاکپور برگزار خواهد شد و پس از بحث و بررسي در اين خصوص تکليف را روشن کنيم.

وي در پاسخ به اين سؤال که اگر وينگادا هم بود، کي‌روش باز هم به او بازيکن نمي‌داد، گفت: البته منطقي است که کي‌روش بايد به منافع تيمي خودش فکر کند، بنابراين، اگر برادرش هم بود به او رحم نمي‌کرد، چون منافع تيمي خود را در نظر مي‌گيرد.

کفاشيان در مورد اينکه چرا زمان دقيق اعلام ميزبان جام ملت‌ها را نمي‌داند، گفت: شايد اين اشتباه از روابط بين‌الملل ما بود که نامه ارسالي از اي‌اف‌سي را بد ترجمه کردند و طور ديگري به ما اطلاع دادند، خود من هم در جلسه‌اي که با شيخ سلمان داشتم او گفت که به احتمال زياد اين موضوع از دستور جلسه هيأت رئيسه خارج شده است، اما گويا دلايلي که براي ميزباني امارات وجود داشت، هيأت اجرايي کنفدراسيون آسيا را براي سپردن ميزباني به اين کشور قانع کرده بود.

وي افزود: با توجه به اختلاف بين فدراسيون امارات با کنفدراسيون آسيا اميدهاي زيادي به کسب ميزباني داشتيم که در نهايت فهميدم اين موضوع به دست دولت امارات افتاده و آنها براي کسب ميزباني جام ملت‌ها با اي‌اف‌سي رايزني مي‌کردند، البته خود اماراتي‌ها نيز به نظر مي‌رسد مي‌خواهند يوسف سرکال را از رياست فدراسيون امارات کنار بگذارند و شخصي به نام محمد را جايگزين او کنند، در مجموع تمام کارها در دست دولت امارات قرار دارد.

کفاشيان در پاسخ به اين سؤال که به نظر مي‌رسد با يک بازي رسانه‌اي براي کسب ميزباني به مردم اميد واهي داده شد گفت: نه اينطور نيست، من به اي‌اف‌سي گفته بودم اگر به توسعه فوتبال در آسيا فکر مي‌کنيد، ميزباني را به ايران بدهيد چون اين موضوع مي‌توانست يک شور و حال خاصي به فضاي فوتبالي ما بدهد. ما اميد داشتيم که امارات ناز کند و نيايد و اي‌اف‌سي هم با ما همکاري کند. ما در اين فضا بوديم و همين که توانستيم از صورت قبلي از حدود 10، 12 وزارتخانه امضاهاي لازم را بگيريم خيلي اذيت شديم.

کفاشيان در پاسخ به اين سؤال که تکليف پول‌هاي بلوکه شده ايران در فيفا به کجا رسيد، گفت: در همين راستا 20 روز پيش، پول کي‌روش و دستيارانش تسويه شد و فيفا هم قبول کرده تا 5.5 ميليون دلار باقي مانده را به سفارت ايران در سوئيس بدهد تا ما خرد خرد از آن برداشت کرده و بتوانيم بدهي‌هايمان را تسويه کنيم.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا بازي با شيلي برگزار مي‌شود، گفت: ما سعي مي‌کنيم اين بازي هر طور شده برگزار شود هم مي‌تواند يک بازي براي تيم ملي باشد و هم براي رده‌بندي تيم ملي تأثيرگذار، البته براي اين بازي ما اسپانسر گرفته‌ايم هر چند که اين بازي‌ها در اروپا و ساير نقاط جهان خريدار دارد و تلويزيون‌ها آن را مي‌خرند که در ايران اين خبر نيست و فوتبال ما روز به روز ضعيف‌تر و باشگاه‌ها در حال نزول هستند.
کفاشيان در پايان اظهار داشت: يکي از آرزوهايم آشتي با وزير ورزش است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان