arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

نامه وزير اقتصاد به رهبر معظم انقلاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير امور اقتصادي و دارايي طي نامه اي از رهنمودهاي اخير رهبر معظم انقلاب پيرامون مسائل اقتصادي کشور تشکر و قدرداني کرد.

در پي فرمايشات راهگشاي رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در 29 بهمن ماه سال جاري در ديدار با مردم شريف آذربايجان پيرامون مهمترين مسائل و چالش هاي اقتصادي کشور،علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي در نامه اي با اشاره به اين رهنمودها، از حمايت و پشتيباني ايشان تشکر و قدرداني کرد.

متن نامه به شرح زير است:

باسمه تعالي

محضر مبارک حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي)

رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران

باسلام و احترام
فرمايشات حضرتعالي در روز 29 بهمن ماه در جمع مردم شريف آذربايجان در باب مسائل اقتصادي کشور و دو عارضه مهم نفتي و دولتي بودن آن، همانند هميشه راهگشا بود و نظر مردم و مسئولان را به مهم ترين چالش هاي اقتصادي کشور جلب نمود.

به استحضار مي رساند، پيرو ابلاغ سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي در سال گذشته، وزارت امور اقتصادي و دارايي تلاش نمود تا سند راهبردي وزارتخانه را با مؤلفه هاي اساسي مندرج در سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي هم راستا کرده و اجراي آن را در دستور کار قرار دهد.

در اين سند، "افزايش توان ثروت آفريني کشور" و "تأمين مالي پايدار دولت و کاهش اتکاء بودجه به درآمدهاي نفتي"، دو اولويت کليدي راهبردي است که براي تحقق آنها اهداف مشخص کيفي و کمي و اقدامات معين اجرايي با زمان بندي معين، برنامه ريزي شده است. اجراي اين برنامه نيز به طور مستمر پايش شده و در موارد لزوم، برنامه ها روزآمد مي گردد.

همان گونه که حضرتعالي در سخنان مهم اخير خود اشاره فرموديد، رهايي از وابستگي اقتصاد به نفت و مردمي شدن آن امر پيچيده و دشواري است که تحقق آنها نيازمند درک و عزم مشترک مردم و مسئولان است.

در اين مسير گسترش توليد داخلي با اتکاء به توانمندي هاي بخش خصوصي و اجراي سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي و نيز متکي کردن بودجه دولت به درآمدهاي مالياتي بدون همراهي و به عبارت بهتر پيشتازي مردم بزرگوار کشورمان امکان پذير نيست.

رهنمودهاي حضرتعالي در مورد اهميت مشارکت عموم مردم در اجراي طرح اين وزارتخانه براي تحول اساسي در نظام مالياتي کشور که مراحل اصلي آن در حال اجراست، دست اندرکاران آن را به امکان موفقيت کامل اين طرح بيش از پيش اميدوار نمود. همچنين ارشادات حضرتعالي در زمينه لزوم مقابله جدي و قاطعانه با عدم ايفاي تعهدات توسط برخي از بدهکاران به نظام بانکي کشور و تفکيک بدحسابان بانکي از اشخاصي که به دليل برخي مشکلات امکان ايفاي به موقع تعهدات آنها وجود ندارد، مي تواند زمينه مشارکت قواي سه گانه و مردم را براي گره گشايي از اين معضل فراهم سازد.
وظيفه خود مي دانم از اين حمايت و پشتيباني مهم و به هنگام تقدير و تشکر نمايم.
علي طيب نيا

منبع : شادا
نظرات بینندگان