arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

هادي خامنه‌اي: در جريان انتخابات اولويت انتخاب افراد زبده اصلاح‌طلب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام(ره) تصريح کرد که در جريان انتخابات اولويت انتخاب افراد زبده اصلاح‌طلب است.

حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد هادي خامنه‌اي" شامگاه يکشنبه 3 اسفندماه در جمع اصلاح‌طلبان استان کرمان با اشاره به اهميت حقوق اساسي گفت: آنچه امروز اهميت فراواني دارد آموزش و ترويج حقوق اساسي است، چرا که مهمترين کمبود جامعه عدم آشنايي مردم با حقوق اساسي خود است.

وي با بيان اينکه ما نياز داريم جامعه را از نظر فرهنگي بسازيم به اتفاقات روي داده در دانشگاه آزاد واحد کرمان اشاره کرد و افزود: اينگونه اتفاقات نتيجه جهالت و عدم آگاهي در خصوص حقوق افراد و حقوق اساسي است.

خامنه‌اي در خصوص شوراي هماهنگي گفت: شوراي هماهنگي در تهران ترکيبي از احزاب است که در مراکز استان‌ها هم همين ترکيب به علاوه چهره‌هاي موثر سياسي است.

وي با تاکيد بر اينکه راه تقويت اتحاد اصلاح‌طلبان تقويت شوراهاي هماهنگي اصلاحات است گفت: اين شورا چه در گذشته و چه در آينده از نظرات چهره‌هاي سياسي که فعاليت حزبي خاصي ندارند نيز استفاده کرده لذا از اين جهت جاي نگراني نيست.

دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام(ره) با بيان اينکه مجمع بيشتر به فعاليت‌هاي آموزشي و فکري اهميت مي‌دهد افزود: با توجه به اينکه حضور در قدرت اولويت اول تشکل ما نيست لذا در جريان انتخابات اولويت انتخاب افراد زبده اصلاح‌طلب است.

وي با تاکيد بر مولفه تدين و تعهد گفت: اگر کسي واقعا تدين و تعهد داشته و به مجلس برود اشکالي ندارد حتي اگر مخالف ما باشد.

خامنه‌اي با تاکيد بر لزوم گفت‌وگوي بيشتر اصلاح‌طلبان با مردم گفت: بايد به مردم گفته شود که وظايف نمايندگان مجلس چيست و نمايندگان چه صلاحيت‌هايي دارند تا مجلس دچار ناکارآمدي نشود.

اين نماينده ادوار مجلس گفت: تغيير مکرر قوانين به ضرر کشور است و اگر قوانين صحيح باشند نيازي به نقض مکرر و تغيير آن‌ها توسط مجلس در دوره‌هاي گوناگون نيست.

وي با اشاره به فعاليت خود به عنوان مسئول حزب جمهوري اسلامي در مشهد گفت: ما در مشهد خيلي محکم و مصمم فعاليت مي‌کرديم و به همين دليل گروهک‌هاي ضد انقلاب در خراسان هميشه عليه ما فعال بودند.

دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام با اشاره به عدم موفقيت حزب جمهوري اسلامي افزود: در همه احزاب که از افراد همگن تشکيل شده گاهي پيش مي‌آيد که عده‌اي از افراد دو سه لقمه بيش از ديگران مي‌خواهند و همين زياده‌خواهي عامل شکست مي‌شود.

خامنه‌اي با تاکيد بر اينکه اين موضوع جز با گفت‌وگو و فعاليت فرهنگي حل نمي‌شود افزود: در حزب جمهوري اسلامي 2 جناح حضور داشتند که بعد از انحلال نيز اختلافات آن‌ها در قالب اصولگرا و اصلاح‌طلب ادامه دارد.

اين نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فعاليت‌هاي بانوان در حوزه‌هاي اجتماعي و سياسي گفت:من معتقدم در فعاليت‌هاي اجتماعي اگر يک معاونت به بانوان اختصاص دهيم و خرج خانم‌ها را جدا کنيم تضعيف بانوان است و بانوان بايد از خودشان نيرو و فعاليت نشان بدهند.

دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام با تاکيد بر برگزاري جلسات علمي از سوي بانوان تصريح کرد: البته نبايد جلسات به گونه‌اي باشد که در آن مسائل فمنيستي مطرح شود.

خامنه‌اي افزود: ما در علوم انساني تحت تاثير علوم غربي هستيم و بايد مراقب باشيم که آن‌ها را بدون در نظر گرفتن شرايط اعتقادي و فرهنگي انتقال ندهيم.

دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام در خصوص جوانان گفت: آن‌هايي که آمدند و به اسم جوانگرايي کار را به افراد بي تجربه سپردند ضربه بزرگي به جوانان زدند و شعار جوانگرايي نبايد باعث شود افراد بي تجربه به صورت فله‌اي وارد مديريت‌ها شوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان