arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

حمله داعش به اربيل، ناکام ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نيروهاي پيشمرگه، سه شنبه شب، حملۀ تروريست هاي داعش به اربيل، مرکز منطقه کردستان عراق را با پشتيباني جنگنده ها، خنثي کردند.

سيروان بارزاني مسئول محور "مخمور" روز چهارشنبه اعلام کرد که نيروهاي پيشمرگه، در محور "مخمور الکوير" واقع در 40 کيلومتري غرب اربيل، با تروريست هاي داعش درگير شدند و اين درگيري بيش از 4 ساعت طول کشيد؛ در اين حمله، دستکم 300 تن از تروريست هاي داعش شرکت داشتند.

به گفته سيروان بارزاني، اين حمله در ساعت 20 روز سه شنبه، خنثي شد و عناصر داعش هيچ دستاوردي از اين حمله نداشتند.

عناصر داعش، تاکنون بارها از طريق اين محور واقع در شمال عراق، حملات خود را تکرار کرده اند که آخرين حملۀ داعش از طريق اين محور، در ماه ژانويه گذشته اتفاق افتاد و عناصر اين گروهک تروريستي، با استفاده از قايق، سعي کردند از طريق رود الزاب، حمله اي غافلگيرکننده به منطقه الکوير داشته باشند؛ آنها ابتدا موفق به ورود به الکوير شدند اما نيروهاي کُرد در پاتکي آن ها را بيرون راندند؛ در آن درگيري، 26 تن از نيروهاي پليس کردستان کشته شدند.

کُردها، در شمال عراق، حدود هزار کيلومتر با گروهک تروريستي داعش مرز دارند؛ کُردها در هفته هاي گذشته، چند منطقۀ اشغال شده به دست عناصر تروريست داعش را با پشتيباني هوايي ائتلاف بين المللي، بازپس گرفتند.

منبع : العالم
نظرات بینندگان