arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

گسترش مناطق تحت سيطره داعش در کشور ليبي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گروه تروريستي داعش از چند ماه گذشته با تصرف مناطقي در شمال ليبي و در سواحل درياي مديترانه اعلام حکومت براي خود کرده است.

در حالي که توجه رسانه ها به فعاليت هاي اين گروه در سوريه و عراق جلب شده است، اما داعش هم اکنون در مناطق مرکزي ليبي نيز در حال پيشروي است و 3 منطقه جديد را در اين کشور اشغال کرده است.

پايگاه المانيتور در مصاحبه با يکي از ديپلمات هاي سابق ليبي به نقل از وي نوشت: ليبي به پايگاهي بزرگ براي داعش مبدل شده است. اين گروه در اين کشور هر کاري که بخواهد، انجام مي دهد. داعش هم اکنون در حال گسترش اراضي تحت اشغال خود است و تمام سعي خود را براي تحت اشغال در آوردن منابع نفتي اين کشور صرف مي کند.

ديپلمات ليبيايي گفت: داعش هم اکنون اراضي قابل توجهي از ليبي را به اشغال خود در آورده است، اين در حالي است که هيچ کس اهميتي به اين مسئله نمي دهد و همه به فکر مبارزه با داعش در عراق و سوريه هستند، در حالي که بسياري از منابع مالي داعش در ليبي است و آنها از اين کشور تغذيه مالي مي شوند.

«عارف علي نايد» افزود: هم اکنون داعش 3 استان از ليبي را در دست خود گرفته است و مناطق غربي طرابلس پايتخت اين کشور هم به اشغال داعش درآمده است. اين گروه اکنون هدف اصلي خود را رسيدن به منابع نفتي ليبي قرار داده است که درصورت موفقيت داعش در اين طرح خطر داعش در جهان بزرگتر خواهد شد.

منبع : ابنا
نظرات بینندگان