arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

رحماني‌فضلي: دشمن به‌خوبي مي‌داند ايران قدرتمندترين کشور در منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير کشور گفت:‌ ايران تاثيرگذارترين و قدرتمندترين کشور در وقايع منطقه است و دشمن اين را به خوبي مي‌داند.

عبدالرضا رحماني‌فضلي عصر امروز در نهمين جلسه شوراي اداري استان قم که در تالار معصوميه استانداري برگزار شد، اظهار داشت: 37 سال است دشمنان مختلفي براي کشور ما نقشه‌هايي را عملي مي‌کنند، تاکنون هرسال متوجه حساسيت‌هاي خاصي در کشور بوده‌ايم. به برکت حرکت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري تاکنون توانسته‌ايم کشور را به پيش ببريم.

وي با بيان اينکه انقلاب ما در زماني به وقوع پيوست که از نظر دشمنان مستحکم‌ترين نظام به وجود آمده بود، افزود: اين برتري هم از نظر تکنولوژي‌هاي علمي و نظامي به وقوع پيوسته است.

وزير کشور با بيان اينکه دشمن هنوز از پيروزي انقلاب اسلامي در بهت است، گفت: دشمنان هنوز هم در حال بررسي علل وقوع و استمرار اين انقلاب هستند و اگر هر يک از اتفاقاتي که بر کشور ما تحميل کردند، براي کشور ديگري به وجود مي‌آمد نمي‌توانست به کار خود ادامه دهد.

وي با بيان اينکه ايران تاثيرگذارترين و قدرتمندترين کشور در وقايع منطقه است و دشمن اين را به خوبي مي‌داند، افزود: امروز با گذشت 36 سال از پيروزي انقلاب اسلامي بايد شکرگذار باشيم که ملتي با اقتدار و تأثيرگذار در تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي هستيم.

رحماني فضلي با بيان اينکه شکر عملي ما در سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب، شناخت نقش ما در حوزه‌هاي مختلف است افزود: سرنوشت مردم در حوزه‌هاي مختلف به دست مسئولان استاني است و بايد در قبال مسئوليتي که پذيرفته‌ايد پاسخگو باشيد.

وزير کشور با اشاره به اينکه بايد بدانيم سهم ما در تحولات و استمرار انقلاب چيست، گفت: بايد هر لحظه به اين موضوع بيانديشيم.

وي با بيان اينکه در سياست داخلي مشکلي نداريم افزود: وحدت کاملي بين ما در کشور وجود دارد و مردم در سرنوشت خود در قالب انتخاب‌هاي متعدد شرکت دارند و در حوزه سياسي نمره قابل قبولي داريم.

رحماني‌فضلي با بيان اينکه با توجه به ساختار داخلي کشور و وجود اقوام مختلف در صورت عدم سياست صحيحي مي‌تواند براي ما بحران ساز باشد افزود: اگر دشمن در کشورهايي مانند کشور ما برنامه‌هايي داشته باشد مشکلات جدي ايجاد مي‌شود که تاکنون دشمن با همه برنامه‌هاي خود نتوانسته کاري انجام دهد.

وزير کشور با بيان اينکه در سال آينده دو انتخابات را برگزار مي‌کنيم گفت: در کشور ما داراي حفاظت امنيتي خوبي هستيم که در عين آزادي‌هاي سياسي و امنيتي داراي امنيت هستيم.

وي با بيان اينکه همه اتفاقاتي که در منطقه مي‌افتد با محوريت ضربه زدن به ايران است افزود: اگر آمريکاو اسرائيل و فرقه‌هاي تکفيري فعال به دنبال ضربه زدن به ايران هستند خوشبختانه هنوز نتوانسته‌اند ما را با چالش و بحران مواجه کنند.

رحماني‌فضلي با بيان اينکه در گذشته اقتصاد ما وابسته به نفت بود افزود: يکي از ضربه‌هايي که به ما وارد شد از اين وابستگي بود و آن را از دوران پهلوي تحويل گرفتيم و در دوران جنگ با رکود مواجه شديم.

وزير کشور افزود: امروز اين تحريم‌ها همچنان ادامه دارد اما توانسته‌ايم اقتصاد کشور را طوري اداره کنيم که ضمن رشد و بالندگي نيازي به آن‌ها نداريم.

وي با اشاره به اينکه با وجود تحريم‌ها نمره قابل قبولي داريم اما بايد مشکلات را رفع کنيم گفت: مشکل اشتغال و تورم بايد با جذب سرمايه مردمي، افزايش بهره‌وري و صرفه‌جويي به عنوان سه محور فعاليت اقتصادي حل شود و با اعتماد به مردم و اعتقاد به ظرفيت داخلي براي تحقق آن‌ها تلاش کنيم.

رحماني‌فضلي با بيان اينکه بخل و مانع تراشي را بايد از سيستم اداري از بين ببريم خاطرنشان کرد: مشکلاتي در حوزه اجتماعي مانند بيکاري و حاشيه نشيني وجود دارد اما بحران ساز نيستند و اين مشکلات را با کمک مردم مي‌توانيم حل کنيم.

وزير کشور با بيان اينکه مشکل اعتياد به عنوان زمينه ساز ساير مشکلات اجتماعي شناخته مي‌شود گفت: تعداد زيادي از افراد با اين مشکل مواجه نيستند واگر خانواده‌ها و ارگان‌هاي مختلف کار خود را درست انجام دهند اين مشکلات حل مي‌شود.

وي با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب بر موضوع تهاجم فرهنگي تاکيد داشته‌اند خاطرنشان کرد: استراتژي‌هاي مختلفي مانند تغيير سبک زندگي توسط مقام معظم رهبري مطرح شده است و ما بيشترين معضل را در بخش فرهنگي مي‌بينيم و بزرگ‌ترين مشکل ما با دشمن در بخش فرهنگ است.

رحماني‌فضلي با بيان اينکه جنگ امروز جنگ ارزش‌هاست افزود: اين باور و ارزش و ايمان است که به ما جهت گيري رفتاري و عملي را ديکته مي‌کند و دشمن به دنبال اين است که تنها پوسته‌اي از اسلام را براي ما بگذارند و اگر اين اتفاق بيفتد دشمن ديگر با ما مسئله‌اي ندارد و انقلابي از آن شکل نمي‌گيرد که دشمن را به زحمت بياندازد.

وزير کشور با اشاره به اينکه داعش توسط دشمنان ايجاد شده است افزود: بايد در مقابل اين اقدام دشمن محکم ايستاد و نبايد به سادگي از آن گذشت.

وي با بيان اينکه اين جنگ بر فکر و انديشه ما خيمه زده و جنگ نرم است افزود: ما اکنون در کانون اين تهاجم قرار داريم و تنها کشوري هستيم که در مقابل آن‌ها ايستاده‌ايم.

رحماني‌فضلي با اشاره به اينکه نبايد فرهنگ را محدود به يک مسئله خاص کنيم افزود: چتر فرهنگ از انديشه و تفکر تا حوزه نماد و رفتارها داراي اهميت است و بايد سبک زندگي به طور کامل مورد توجه قرار گيرد.

وزير کشور با بيان اينکه بايد شرايط را به خوبي بشناسيم و هر روز خود را تجهيز کنيم، گفت: در حوزه سياست خارجي دوران پر فراز و نشيبي را طي کرده‌ايم و امروز داراي جايگاه خوبي هستيم و توانسته‌ايم با کمک مرجعيت ارتباط قوي با مردم داشته باشيم و به اهداف برسيم.

وي با بيان اينکه در سال 88 دشمن تصور کرد مي‌تواند در داخل نظام رخنه ايجاد کند افزود: با ايجاد مشکلات اقتصادي دشمن به دنبال ايجاد ناامني و نارضايتي براي انتخابات سال 92 بود که خوشبختانه حضور مردم و مقبوليت رهبر معظم انقلاب آن‌ها را نااميد و مجبور به مذاکرات با ايران کرد.

رحماني‌فضلي با بيان اينکه همه کارها را با تبعيت با مقام معظم رهبري انجام داديم، افزود: آمريکا هر روز کشورهايي را که پنهاني با ايران رابطه دارند مواخذه مي‌کند و آمريکا و اسرائيل ديگر مانند قبل قدرت ندارند.

وزير کشور با بيان اينکه نبايد زحمات امام خميني (ره) و مردم را ناديده بگيريم افزود: نبايد خسته شويم زيرا اگر ملتي خسته شود نابود مي‌شود و بايد با استعانت از مقام معظم رهبري راه را ادامه دهيم.

وي با اشاره به اينکه ابتکار رهبر معظم انقلاب در نوشتن نامه به جوانان اروپا زمينه ساز حرکت عظيمي در جهان مي‌شود گفت: اين نامه داراي محتواي ساده‌اي است اما اثرگذاري خود را دارد.
رحماني‌فضلي با بيان اينکه سه محور اصلي مي‌تواند سبب امتداد انقلاب باشد افزود: مقام ولايت، باور ديني مردم و احترام به مردم اين سه محور هستند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان