arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

پيشروي ارتش سوريه در ديرالزور و مرگ 60 تکفيري داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نيروهاي ارتش سوريه به فرماندهي «عصام زهرالدين» موفق شدند، ضمن ادامه پيشروي اطراف فرودگاه نظامي «دير الزور»، 60 تروريست داعشي را از پاي در آورند.

شرق سوريه و در استان ديرالزور، مناطق اطراف شهرک «الجفره» و دو منطقه «المريعيه» و «حويجه صکر» شاهد درگيري‌هاي شديد بين نيروهاي ارتش سوريه با عناصر تکفيري داعش است.

نيروي هوايي ارتش سوريه نيز مواضع داعش در شهرهاي المو حسن و البو عمر را گلوله باران کرد.

براساس گزارش پايگاه خبري لبناني «العهد» نيروهاي پياده نظام ارتش سوريه به فرماندهي سرهنگ «عصام زهرالدين» موفق شدند، به پيشروي خود در منطقه «حويجه المريعي» ادامه بدهند و بر بخش‌هايي از اين منطقه تسلط پيدا کنند.

در اين عمليات بيش از 17 خودرو مجهز به تيربار سنگين داعش منهدم و بيش از 60 تکفيري وابسته به اين گروه کشته شدند.

همزمان با آن يگان‌هاي ارتش سوريه دو حمله گسترده داعش به 2 منطقه حويجه صکر و کوه «الثرده» را دفع و عناصر داعشي را وادار به عقب نشيني از اين منطقه کردند.

اما در عرصه اختلافات گروه‌هاي مسلح با يکديگر، داعش «ابو عبيده الليبي»، از سرکردگان سابق «جبهه النصره» را که از اين گروه جدا شده و به داعش پيوسته بود، در شهر «الميدان» واقع در ريف ديرالزور اعدام کرد.

در شهرک «عياش»، واقع در ريف غربي ديرالزور نيز داعش 8 نفر از اهالي اين منطقه را به اتهام مخفي کردن سلاح و عدم تسليم آن به اين گروه اعدام کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان