arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۳

داعشي سعودي قصد داشت به ايتاليا برود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 يکي از مهاجمان سعودي به گذرگاه سويف عربستان، قصد داشت پرچم گروه تروريستي داعش را در ايتاليا به اهتزاز در آورد.

روزنامه سعودي "الحيات" چاپ لندن تأکيد کرد، چهارمين انتحاري که در حمله به گذرگاه مرزي سويف عربستان مشارکت کرده بود، يک تبعه عربستاني به نام "ابوعبدالمالک الشمري" است که در استان حائل در شمال اين کشور زندگي مي کرد و قبلاً در تويتر سوگند ياد کرده بود که پرچم داعش را در "رم" پايتخت ايتاليا به اهتزاز درآورد.

در حالي که مسؤولان عربستان براي تشخيص هويت چهارمين انتحاري تلاش مي کنند، الحيات اعلام کرد که اين فرد ابوعبدالمالک الشمري نام دارد و تبعه اين کشور است و شدت انفجار کمربند انفجاري اش به حدي بود که بدن وي متلاشي شده است؛ و همين امر باعث تأخير در تشخيص هويتش شد .

بر اساس اين گزارش، ابوعبدالمالک الشمري و پسر عمويش عبدالله الشمري پس از هلاکت همدست انتحاريشان به نام "ممدوح الشلاحي" به محاصره نيروهاي عربستاني درمي آيند و به دره اي پناه مي برند؛ و با وجود درخواست نيروهاي امنيتي از آنها براي تسليم شدن، ابوعبدالمالک کمربند انفجاري خود را منفجر مي کند و کشته مي شود.

الحيات افزود: ابوعبدالمالک در صحفه تويتر خود، سوگند ياد کرده بود که پرچم سياه داعش را در رم و همچنين بر فراز خانه اش در استان حائل به اهتزاز درخواهدآورد.

خبر ديگر اينکه يک عربستاني به نام فهد بن رباح التميمي معروف به ابوحمزه الحائلي که با داعش در عراق همکاري مي کرد ، اخيراً در درگيري با ارتش اين کشور کشته شد.

منبع : العالم
نظرات بینندگان