arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

پنتاگون: داعش 700 کيلومتر مربع از مناطق تحت اشغال‌ خود را از دست داده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  وزارت دفاع آمريکا امروز (شنبه) اعلام کرد که داعش ظرف شش ماه گذشته کنترل خود را بر حدود 700 کيلومتر مربع از کل مساحتي که در سوريه و عراق تحت تصرف خود درآورده بود، از دست داده است.

به گزارش شبکه خبري روسيا اليوم، جان کربي،‌ سخنگوي وزارت دفاع آمريکا در کنفرانسي خبري خاطرنشان کرد: داعش در دوره اخير در موضع دفاعي قرار گرفته است تا شبکه‌هاي موجود و راه‌هاي امداد رساني‌هاي خاص خود را از دست ندهد.

کربي در ادامه گفت: داعش در تلاش است مساحت‌هايي را که تحت تصرف دارد، نگه دارد،‌ بويژه اين که ظرف شش ماه اخير مساحت گسترده‌اي را از دست داده است.

اين مقام آمريکايي عنوان داشت: داعش در دوره‌هاي آتي مناطق بيشتري را که تحت تصرف دارد، از دست خواهد داد.

کربي افزود: مسيرهاي تدارکاتي گروه تروريستي داعش از سوريه به عراق نقطه تمرکز اصلي حملات دولت عراق، نيروهاي کرد و جنگنده‌هاي ائتلاف تحت رهبري آمريکا است که به دنبال ايجاد اختلال و مسدود کردن دسترسي شبه‌نظاميان داعش به سلاح و تجهيزات هستند.

وي گفت: شبه‌نظاميان داعش در تلاشند تا از آنچه که توانسته‌اند تاکنون آن را نگه دارند، محافظت کنند و ما مشاهده کرده‌ايم که آنها تلاش بيشتري بر حفاظت از خطوط ارتباطاتيشان دارند. شبه‌نظاميان داعش بيشتر انرژي و تمرکز خود را بر حفظ خطوط تدارکاتي مهم خود معطوف کرده‌اند.

پس از 1700 حمله هوايي از هشت اوت سال 2014 ميلادي، پيشروي داعش به طور چشمگيري متوقف شده اما آنها بخش اعظم مناطقي را که سال گذشته ميلادي در عراق و سوريه تصرف کردند، نگه داشته‌اند.

مقامات آمريکا مي‌گويند، ارتش عراق تا پايان سال 2015 ميلادي براي انجام حملات بزرگ مقابله با تروريسم آموزش ديده و مجهز مي‌شود اما ائتلاف تحت رهبري آمريکا به دنبال اعمال فشارهاي بيشتر بر خطوط تدارکاتي داعش است.

آدميرال جان کربي گفت: اگر به حملات هوايي که انجام مي‌دهيم و به عمليات‌هايي که نيروهاي کرد و عراقي انجام مي‌دهند نگاهي بيندازيد، مي‌توانيد ببينيد که ما در تلاشيم تا توانايي آنها براي حفظ اين خطوط تدارکاتي و ارتباطاتي را مختل کنيم.

وي افزود: يکي از شرايط مهم براي آنها که بتوانند کنترل منطقه‌اي را که به دست آورده‌اند، حفظ کنند، اين است که اين خطوط ارتباطي و تدارکاتي را حفظ کنند و ما در تلاشيم تا جايي که مي‌توانيم اين کار را براي آنها دشوار سازيم.

با اين حال مشخص نيست که آيا داعش همان‌طور که انتظار مي‌رود براي تامين مجدد شبه‌نظاميانش با مشکلات جدي مواجه شده يا خير.

اظهارات جان کربي همزمان با آن منتشر شد که ارتش آمريکا دور ديگري از حملات هوايي عليه شبه‌نظاميان داعش در روز پنجشنبه را اعلام کرد که شامل شش حمله در عراق مي‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان