arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۳

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سلیم غفوری، محمد شکیبانیا و محسن یزدی به عنوان هیئت انتخاب بخش مستند نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش معرفی شدند.

هیئت انتخاب بخش «مستند» نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش متشکل از سلیم غفوری، محمد شکیبانیا و محسن یزدی معرفی شدند.

*************

دانشجویان کلیه رشته‌های تحصیلی برای دیدن نمایش «ناگهان پیت حلبی» به کارگردانی کورش سلیمانی می‌توانند با تخفیف ویژه به تماشای این نمایش بنشینند.

کلیه رشته های تحصیلی برای دیدن نمایش« ناگهان پیت حلبی» به کارگردانی کورش سلیمانی از شانزدهم دیماه می‌توانند با تخفیف ویژهاز این نمایش دیدن کنند.

نمایش کمدی « ناگهان پیت حلبی» نوشته امیر علی نبویان است که هرشب بجز شنبه ها ساعت 19 در سالن اصلی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران ( طبقه فوقانی تالار مولوی) روی صحنه می رود.

در این نمایش وحید آقاپور، علی عامل هاشمی، مسیح کاظمی، محمد طیب طاهر، ارسطو خوش رزم و سینا کرمی ایفای نقش می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش میتوان به آریان رضایی (دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، امین اولیا ( دستیار دوم کارگردان)، سینا ییلاق بیگی ( طراح صحنه)، م‍ژگان عیوضی ( طراح لباس)، رضاحیدری ( طراح نور)، سمیه فراهانی ( طراحی و ساخت ماسک)، سینا افشار ( طراحی پوستر و بروشور)، تومیک تاروردیان(آهنگساز) و پریناز آل آقا ( عکاس ) اشاره کرد.

**************

اجرای نمایش «تو دهنتو میبندی یا من؟» به نویسندگی بهاره رهنما و کارگردانی داود بنی اردلان که از 25 آذر ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته به علت استقبال قابل توجه علاقمندان تمدید شد.

در این نمایش بهاره رهنما و کمند امیر سلیمانی به ایفای نقش می پردازند و تاکنون هنرمندان زیادی به تماشای آن نشسته‌اند که از جمله می توان به :گلی امامی،شاهرخ فروتنیان،رضا یزدانی،افسانه چهره آزاد،سپند امیر سلیمانی،شقایق دهقان،آزاده نامداری،لیلی فرهاد پور،سیامک گلشیری،لیلی گلستان ،منیژه محامدی،کاوه یغمایی، ، مهندس مرتضی کاظمی ، سعید امیر سلیمانی و .... اشاره کرد.

حمید رضا پگاه، احسان کرمی، علی اوجی، کاظم سیاحی و علی بوستان و ... نیز از هنرمندانی بوده‌اند که دراین کار صداپیشه بوده‌اند و قرار است هنرمندان دیگری نیز برای ایفای این نقش به این تیم نمایشی کمک کنند.

نمایش «تو دهنتو میبندی یا من؟» هر روز به غیر از شنبه ها ساعت 19 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران تا تاریخ 3 بهمن ماه به روی صحنه می‌رود.

***************

جلسه نقد وبررسی فیلم «روایت ناپدید شدن مریم»ساخته محمد رضا لطفی روز پنج شنبه 18دی با حضور عوامل این فیلم در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

در این برنامه که ساعت 18 برگزار می شود عزیزالله حاجی مشهدی به عنوان منتقد حضور خواهدداشت.

روایت ناپدید شدن مریم جزو معدود آثار تولید شده در سینمای ایران در گونه‌ی وحشت محسوب می‌شود. در خلاصه‌ی داستانی که برای این فیلم منتشر شده، آمده است: «مرتضی حسینی مستندساز در سال 1387 درپی حادثه‌ای در جاده‌ای دور افتاده به کما رفت و همسرش مریم شریفی ناپدید شد. او به همراه دوستش مجید شکری و یاسر جعفری در حال ساخت فیلمی مستند درباره‌ی نیروهای ماورایی بودند. به کما رفتن مرتضی سرآغازی است برای ...»

از رضا بهبودی، افشین یداللهی، مجید شکری، یاسر جعفری، صدف بهشتی، افسانه ناصری، ملیسا ذاکری، آمنه سرابیان، مهدی حسینی‌نیا، میثم شاهدی و فوژان قبادیان به‌عنوان بازیگران این اثر نام برده شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان