arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۶۴۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
واليبال قهرماني مردان جهان،

پيروزي ايران مقابل شاگردان ولاسکو/آرژانتین سه ست پیاپی شکست خورد

دومین دیدار تیم ملی والیبال ایران در رقابت های قهرمانی مردان جهان جدالی متفاوت است زیرا ملی پوشان کشورمان برای اثبات توانایی های خود با مصاف شاگردان سرمربی سابق خود رفتند درحالی که خولیو ولاسکو نیز آشنایی کامل با نقاط ضعف و قوت آنان دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم ملی ایران در دور دوم هجدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی جهان در سه ست پیاپی آرژانتین را هم شکست داد.

به گزارش «انتخاب»، دومین دیدار تیم ملی والیبال ایران در رقابت های قهرمانی مردان جهان جدالی متفاوت است زیرا ملی پوشان کشورمان برای اثبات توانایی های خود با مصاف شاگردان سرمربی سابق خود رفتند درحالی که خولیو ولاسکو نیز آشنایی کامل با نقاط ضعف و قوت آنان دارد.

ولاسکو شناخت کاملی از تیم ایران دارد او از ریزترین نقاط ضعف و قوت تیم ملی و بازیکنان ایران آگاهی دارد و شناخت کاملی نسبت به تک تک بازیکنان از نظر روحی و روانی، ویژگی های تاکتیک تیم ایران به ویژه در حمله دارد.

ملی پوشان ایرانی در شروع بازی با ادای احترام به مربی فقید خود حسین معدنی در چهلمین روز درگذشتش تصویر وی را در دست داشتند .

والیبالیست های کشورمان ست اول را با نتیجه 25 بر 15 و ست دوم را با نتیجه 25 بر 23 به سود خود به پایان بردند .

پاسور تیم ملی والیبال ایران نقش مهمی در دیدار مقابل آرژانتین دارد که خوشبختانه سعید معروف که در حال حاضر عنوان نخست جهان را در اختیار دارد و از این نظر قابل اطمینان است البته سایر بازیکنان ایران نیز با تفکرات ولاسکو کاملا آشنا هستند و چند سال با این مربی زندگی کردند و در مسابقات زیادی کنار هم بودند و این موضوع می تواند به پیروزی ایران کمک زیادی کند.اینکه ملی پوشان والیبال ایران بدانند این مربی در شرایط حساس مسابقه چگونه عمل می کند یکی از نقاط قوت تیم ایران و ضعف تیم آرژانتین در دیدار حساس دو تیم محسوب می شود.


بیشترین قدرت حمله تیم والیبال آرژانتین از منطقه چهار این تیم است که دفاع درمنطقه دو ایران صورت خواهد گرفت وگفت :تیم ایران نیاز به هماهنگی بین دفاع کنار و توپ گیری نفرات آخر زمین در منطقه یک - 6 و 5 دارد تا بتواند این قوت حمله تیم آرژانتین را به نقطه ضعف این تیم تبدیل کند.

همانطور که ایران انگیزه زیادی برای پیروزی برابر آرژانتین دارد ولاسکو و شاگردانش نیز نسبت به ایران چنین انگیزه ای دارند و نمی توان این تیم را دست کم گرفت.

این رقابت ها تا یکشنبه 30 شهریور با حضور 24 تیم در شهرهای گدانسک ، ورشو ، فروکلاف ، کراکوف ، کاتوویچ ، لودز و بیدگوژ ادامه پیدا می کند و برنامه دور دوم گروهی این رقابت ها به شرح زیر است :

* گروه یک :

آرژانتین 1 - 3 فرانسه

- هدایت تیم آرژانتین را خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ایران بر عهده دارد.

صربستان 3 - 0 ایتالیا

لهستان 1 - 3 آمریکا

ایران 3 - 1 استرالیا (ست ها : 25 - 23 ، 25 - 21 ، 21 - 25 و 25 - 17)

- در این بازی که یک ساعت و 49 دقیقه ادامه یافت ، در تیم ایران امیر غفور با 22 امتیاز ستاره میدان بود و فرهاد قائمی نیز 15 امتیاز کسب کرد.در تیم استرالیا نیز توماس ادگار با کسب 22 امتیاز پرتلاش ترین بازیکن تیمش بود.

- تیم ایران در دور گروهی نخست 3 - 1 از سد ایتالیا ، 3 - 2 از سد آمریکا ، 3 - 1 از سد بلژیک گذشت و 3 - 0 پورتوریکو را شکست داد و 1 - 3 مغلوب فرانسه شد تا با 11 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه 4 صعود کند.

- در گروه یک نتایج رودرروی تیم های همگروه در دور اول محاسبه شده است ، بدین ترتیب

فرانسه با 10 امتیاز در صدر است و تیم های لهستان و صربستان با 9 ، ایران با 8 ، آمریکا با 7 ، آرژانتین با 3 ، ایتالیا با 2 و استرالیا بدون امتیاز اول تا هشتم هستند.

* گروه دو :

برزیل 3 - 0 بلغارستان

فنلاند 0 - 3 روسیه

آلمان 3 - 0 چین

کوبا 2 - 3 کانادا

با احتساب نتایج دور اول گروهی ، در گروه دو برزیل با 12 ، روسیه با 11 ، آلمان با 9 ، کانادا با 7 ، بلغارستان با 5 ، فنلاند و کوبا با 2 و چین بدون امتیاز در رده های اول تا هشتم جای گرفته اند.

** برنامه - پنجشنبه 20 شهریور :

* گروه یک :

ایران - آرژانتین (ساعت 19:10 - سالن لوژنیژکا شهر بیدگوژ)

- تیم ایران فردا استراحت می کند.

صربستان - آمریکا

لهستان - ایتالیا

استرالیا - فرانسه

* گروه دو :

برزیل - چین

فنلاند - کانادا

آلمان - بلغارستان

روسیه - کوبا

در والیبال قهرمانی جهان تیم روسیه با احتساب نتایج شوروی سابق با 6 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی و سومی رکورد دار است و تیم های برزیل و ایتالیا با 3 قهرمانی و یک نایب قهرمانی دوم مشترک هستند.

در دوره قبل که سال 2010 در ایتالیا برگزار شد ، تیم های برزیل ، کوبا و صربستان اول تا سوم شدند.

تیم ایران - قهرمان آسیا - پنجمین حضور خود را در رقابت های قهرمانی جهان تجربه می کند که در 4 دوره قبلی در سال های 1970 بلغارستان در رده 21 ، 1998 ژاپن در رده 19 ، 2006 ژاپن در رده 21 و در سال 2010 ایتالیا در رده 19 جهان قرار گرفت.

تیم ایران تاکنون در 27 بازی در رقابت های والیبال قهرمانی جهان به میدان رفته است که حاصل آن 8 برد و 18 شکست بوده است.در این بازی ها تیم ایران 36 ست را برد و 63 ست را باخته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
2
3
بردیم؟
حیف که امشبم نون و پنیر داریم.
ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
1
7
درود بر غیور مردان پارسی گل کاشتند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
5
یاشاسین سعید معروف افتخار ایران و آذربایجان
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
1
افرین ... دست مریزاد ... اقا ما که راضی هستیم ... صعود واقعا سخته ... ولی خب من کمی امیدوارم ... با این نتایج امریکا یکی از تیمای صعود کننده است ... یکی هم برای میزبان کنار میگذارم ... میماند ایران و فرانسه و صربستان ... واقعا کار بسیار سخت است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
4
والیبال نام ایران رو در جهان پرآوازه کرده.مردم کشورها بیشتر با ایران آشنایی پیدا می کنند.هموطنان ما در خارج افتخار می کنند که ایرانی هستندودر مقابل تماشاگران سایر کشورها سربلند هستند.باید از والیبال بصورت جدی حمایت کرد.اغلب تیم های پرقدرت والیبال طعم شکست مقابل والیبال ایران چشیده اند از برزیل گرفته تا ایتالیا والمان وارژانتین وآمریکا...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
2
پیش به بسوی حریف بعدی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
2
ولاسکو حالا شاید افسوس بخوره که از ایران رفته موقعیت خوبی در ایران داشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
4
هر چی فوتبال هرسمون میده باز دم والیبال گرم اروممون میکنه
وطن دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
0
4
سربازان ایران زمین ،ملت ایران رشادت شما را دید وتحسین کرد که چگونه در میدان مسابقه از جان ودل مایه گذاشته اید. وبر این جانفشانی شما ،درود گفتند واز خداوند بهترین ها را برای شما آرزو کردند.
نظرات بینندگان