arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳

مصلحي: براي حضور در انتخابات مجلس تصميم نگرفتم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزير سابق اطلاعات گفت: مقابله با ترويج تعاليم انقلاب اسلامي ايران در نقاط مختلف جهان از مهم‌ترين اهداف تشکيل گروه داعش به شمار مي‌رود.

حجت‌الاسلام حيدر مصلحي پيش از ظهر امروز در حاشيه مراسم ختم پدرش در گفت‌وگو خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: گروهک داعش به عنوان محصول مشترک سرويس‌هاي اطلاعاتي کشورهاي اسرائيل، انگليس و آمريکا مطرح است و مقابله با ترويج تعاليم انقلاب اسلامي ايران در نقاط مختلف جهان از مهم‌ترين اهداف تشکيل اين مجموعه به شمار مي‌رود.

وي ادامه داد: به طور کلي نيروهاي جريان داعش به سه دسته نيروهاي پرورش يافته از سوي کشورهاي غربي، اراذل و اوباش کشورهاي مختلف جهان و افراد فريب خورده تقسيم‌بندي مي‌شوند.

وزير سابق اطلاعات با اشاره به اينکه پايه‌گذاران جريان داعش از تصميم نادرست خود ابراز پشيماني مي‌کنند، افزود: مصداق رفتاري که کشورهاي غربي در زمان جنگ ايران و عراق در خصوص تجهيز و حمايت از صدام داشتند در خصوص جريان داعش به منصه ظهور رسيده است.

وي اضافه کرد: کشورهايي که با رويکرد مقابله با انقلاب اسلامي به ايجاد اين مجموعه اقدام کردند به انجام هزينه براي نابودي جريان مخرب داعش متوسل شده‌اند.

مصلحي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به سخنان مطرح شده پيرامون آزادي سران فتنه گفت: افرادي که امروز سخن از لزوم آزادي سران فتنه را بر زبان جاري مي‌کنند بايد بدانند که اين افراد در حقيقت مورد لطف نظام جمهوري اسلامي قرار گرفته‌اند و اقدامات انجام گرفته در قبال اين افراد حداقل مجازاتي است که بايد در خصوص آنها اجرايي مي‌شد.

وي با تشريح آثار مخرب ناشي از جنايات انجام گرفته در فتنه سال 88 بيان داشت: پس از فتنه سال 88 کشورهاي غربي از وجود اين افراد مخرب در ايران آگاه شدند و در نخستين اقدام نسبت به صدور قطعنامه سازمان ملل عليه جمهوري اسلامي اقدام شد که آثار و لطمات ناشي از آن هويداست.

وزير سابق اطلاعات با اشاره به اينکه ابعاد فتنه سال 88 در حوزه اقتصادي خلاصه نمي‌شود، تصريح کرد: پس از وقوع فتنه سال 88 شاهد بروز برخي مسائل مخرب فرهنگي و اجتماعي در سطح کشور بوديم.

وي در ادامه با اشاره به اينکه دولت يازدهم با به کارگيري تمامي تلاش خود براي خدمت‌رساني فعاليت مي‌کند، عنوان داشت: اداره کشور از ديدگاه رهبر معظم انقلاب به عنوان يک امر آسان مطرح نيست و براي کسب موفقيت‌هاي بزرگ مجموعه دولت بايد فرمايشات حکيمانه رهبر معظم انقلاب در هفته دولت را مد نظر داشته باشد.

مصلحي در پاسخ به سؤالي مبني بر احتمال حضورش در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي افزود: هرگونه تصميم‌گيري در اين خصوص بايد مبتني بر وضعيت کلي کشور باشد و بنده تاکنون تصميم خاصي در اين زمينه نداشته‌ام.

وي در ادامه با اظهار قدرداني از مجموعه مديران و مسئولان استان اصفهان به پاس حضور در مراسم تشييع، تدفين و ترحيم مرحوم عبدالرسول مصلحي گفت: از خبرگزاري فارس به دليل ابلاغ پيام تسليت به بنده سپاسگزاري مي‌کنم.
منبع: فارس
نظرات بینندگان