arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۸۰۶
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
صدور بخشنامه ابطال شده دولت دهم از سوی جانشین دکتر نوبخت؛

تیره روزی بازنشستگی 600 هزار کارمند!/ کاش این بخشنامه باطل شود!

این بخشنامه مشابه همان بخشنامه باطل شده دولت دهم در سال 88 است که در دولت یازدهم تکرار شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدور بخشنامه معاونت نیروی انسانی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری که توسط محمود عسگری آزاد جانشین محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری امضا شده است، سبب تیره روزی بی سابقه دوران بازنشستگی 600 هزار کارمند و خانواده آنان می شود.

به گزارش انتخاب ؛ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری طی بخشنامه‌ شماره 5271/93/200 مورخ 17/4/1393، مصوبه مورخ 25/01/1393 شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی را به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ نمود که به موجب آن کسر حق بیمه از فوق‌العاده اضافه کار کارمندان مشترک صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نمی‌باشد.

این بخشنامه مشابه همان بخشنامه باطل شده دولت دهم در سال 88 است که در دولت یازدهم تکرار شده است.

ابطال بخشنامه دولت دهم، سبب شد که پس از حدود دو سال توقف پرداختی کسر بیمه از اضافه کاری، تامین اجتماعی سازمان های مشمول را مکلف کند مبالغ پرداخت نشده کسور اضافه کاری ناشی از اجرای بخشنامه باطل شده را دوباره واریز کنند که تمام و کمال پرداخت شد، ولی اکنون این دور باطل با بخشنامه امضا شده توسط آقای عسگری آزاد در حال تکرار شدن است و سبب نگرانی بسیار کارمندان شده که باید در دولت تدبیر و امید شاهد دوران تیره روزی بازنشستگی خود باشند.

بخشنامه جدید که مشابه آن در دولت دهم به دلیل مخالفت دیوان عدالت اداری و نمایندگان مجلس لغو شد، حقوق مسلم کارکنان دولت را آشکارا نادیده گرفته است که سال ها و تا مرز بازنشستگی (30سال) کسورات متعلقه را براساس قوانین این سازمان پرداخت کرده اند.

در مقررات تصریح شده در حکم کارگزینی کارمندان دولت عینا آمده است: «ماهانه از کلیه حقوق و سایر فوق العاده های پرداختی شما 7 درصد به عنوان حق بیمه کسر و به صندوق تامین اجتماعی واریز می گردد.»

با توجه به مقررات این سازمان، هنگام بازنشستگی چون هرگونه دریافتی کارمند که به موجب قانون مبنای محاسبه کسور قرار گرفته باشد، در معدل دو سال آخر حقوق بازنشستگی و همچنین در پاداش سنوات خدمت کارمند تاثیر دارد.

ولی با ابلاغ بخشنامه جدید، کارمند حتی در صورت پرداخت کامل 28 سال کسورات مرتبط، به علت قطع آن در دوسال آخر، ناگهان با کاهش حقوق خود تا مرز 50 درصد مواجه خواهد شد.

آقای عسگری آزاد این بخشنامه را استنتاجی و برداشتی صادر کرده و در مقام تفسیر مفاد ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه، نتیجه گرفته که کسر حق بیمه از فوق‌العاده اضافه کار کارمندان مشترک صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نمی‌باشد، که ناقض اصل 73 قانون اساسی می باشد که در آن آمده است: «شرح و تفسیر قوانین عادی در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است».

به استناد این اصل از قانون اساسی، شورای توسعه مدیریت اساساً صلاحیت تفسیر قانون و ابلاغ بخشنامه مطابق با نظریه تفسیری خود را ندارد.

همچنین این بخشنامه مغایر مفاد ابتدای ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه است که در آن آمده است: «آن دسته از کارکنان دستگاه‌ها که مشمول قانون تأمین اجتماعی می‌باشند از هر جهت از جمله شرایط بازنشستگی و سایر مزایا نیز تابع قانون مذکور و اصلاحات آن می‌شوند.»

اکنون کاملا روشن است که برداشت شورای توسعه مدیریت از این ماده به کلی در تعارض با متن مصرح ماده مذکور در این زمینه است. چرا که در ماده 59 به صراحت کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون تامین اجتماعی را از هر جهت از جمله شرایط بازنشستگی و سایر مزایا، تابع قانون تامین اجتماعی می‌داند.

قید عبارت «از هر جهت» توسط قانون‌گذار مطلق است، یعنی اینکه در همه زمینه‌ها و در همه جهات با کارمندان دولت تابع صندوق تامین اجتماعی باید مطابق قانون تامین اجتماعی رفتار شود.

کما اینکه سازمان تامین اجتماعی نیز بعد از تصویب مفاد ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه، عملاً کارکنان مشمول آن صندوق شاغل در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری را بر اساس مقررات خود بازنشسته می‌کند و نه بر اساس مقررات ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری که طی بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

توضیح دیگر اینکه بر اساس مفاد مواد مذکور «کارفرمایان موظفند از کلیه وجوه و مزایای نقدی و غیرنقدی مستمر که در مقابل کار به بیمه شده داده می‌شود، حق بیمه مقرر را کسر و به اضافه سهم خود به سازمان پرداخت نمایند.»

بنابراین مطابق ماده 30 و بند 5 ماده 2، فوق العاده اضافه کاری کارمندان مشمول صندوق تامین اجتماعی مشمول کسور بازنشستگی بوده و از این جهت نیز بخشنامه شورای توسعه مدیریت مغایر با مفاد قانون مذکور می‌باشد.

همچنین با عنایت به اینکه سازمان تامین اجتماعی طی سالیان متمادی در چارچوب قانون از فوق العاده اضافه کاری کارکنان دولت مشمول آن صندوق، ‌ کسور بازنشستگی کسر نموده، لذا بر اساس مفاد تبصره 3 ماده 3 قانون مذکور، عملاً و قانوناً نمی‌توان با صدور یک بخشنامه تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی در قبال کارکنان دولت را منتفی اعلام کرد.

**مغایرت با رای دیوان عدالت اداری

بخشنامه شورای توسعه مدیریت همچنین با مفاد بند «ج» رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه 778 الی 838 مورخ 07/11/1392 تعارض دارد. زیرا رای دیوان عدالت اداری، بعد از تاریخ 01/01/1390 (تاریخ تصویب قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 59 آن) فوق العاده اضافه کاری کسر شده از حقوق و مزایای کارکنان مشمول را در پرداخت پاداش پایان خدمت آنان قابل احتساب دانسته است. (نقل از روزنامه رسمی شماره 20107 مورخ 22/12/1392)

**مغایرت مهم دیگر

از سوی دیگر شورای حقوقی دیوان محاسبات کشور در پاسخ به استعلام مدیر امور اداری و کارکنان شرکت مدیریت منابع آب ایران با استناد به مفاد صدر ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه اعلام کرده که «می‌بایست از فوق العاده اضافه کار کارمندان مشمول صندوق تامین اجتماعی دستگاه‌های دولتی، کسور قانونی مربوط کسر و در محاسبه پرداخت حقوق بازنشستگی آنان منظور گردد.»

در قسمتی از بند 1 بخشنامه شماره 5271/93/200 مورخ 17/4/93 آمده است: «در ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه در مورد کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان مورد نظر، حکم صریحی وجود ندارد و بالعکس مفهوم مخالف حکم مقرر در قسمت دوم از این ماده حکایت از استثنای این موضوع از اصلاح حکم مذکور در صدر ماده دارد.»

این قسمت به وضوح نشان می دهد که امضا کننده این بخشنامه در مقام مجلس شورای اسلامی و بر خلاف اصل 73 قانون اساسی به تفسیر توسل جسته است.

بخشنامه باطل شده دولت دهم که باز توسط آقای عسگری آزاد امضا شده، با برداشت و تفسیر، اصل 73 قانون اساسی را که تصریح کرده «شرح و تفسیر قوانین عادی در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است»، نقض می کند و افزون بر این، ده ها تناقض دیگر با قوانین و مقررات معتبر و جاری عادی کشور دارد. بخشنامه ای که ناگهان حدود 600 هزار کارمند را در برابر این واقعیت تلخ قرار داده است که باید علی رغم پرداخت تمامی کسورات بر اساس قانون، باید به اجبار یک بخشنامه غیرقانونی از حق و حقوق خود و سال ها پرداختی چشم پوشی کنند و منتظر دوران تیره روزی بازنشستگی با کاهش حدود 50 درصدی حقوق حقه خود باشند که هدیه ای نامبارک برای دوران سالمندی کارمندان دولت خواهد بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۵۹
abas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
13
230
باعث تاسف است بخشنامه اي كه دولت قبل دنبال اجراي آن بود ولي با مخالفت مجلس و شكايت به ديوان عدالت اداري لغو شد، دوباره در دولت تدبير و اميد اجرا مي شود...آيا اين اجحاف و تضعيف كاكنان دولت نيست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
متاسفانه دلیلشو نیورده حتما دلیل داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
هیچ دلیلی نداره . مجلس و دیوان عدالت این بخشنامه رو مغایر با قانون تشخیص دادن.
بیچاره اون کارمندی که 30 سال حق بیمه پرداخت میکنه و مالیات حقوقش در همون ماه رو می پردازه ولی وقتی که هنگام بهره مندی از حقوق بازنشستگیش میشه اون رو پرداخت نمیکنن.
باید دید چه کسی در معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری دوباره پیشنهاد این بخشنامه رو داده. احتمالا از همون مسئولین دولت قبلی شاید باشه.

در کل بیچاره کارمند از همه طرف تحت فشاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
باور کنید همه ما دعا می کنیم دولت قبل برگرده و ما رو از دست این دولت یازدهم نجات بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
دستهای پنهان دولت نهم ودهم در دولت یازدهم مشهود است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
تو خواب ببینی دولت پوپولیستی دوباره برگردد.برو دعاکن که خدا به شما یک عقلی بدهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
همه شما چندنفرید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
14
117
شاغلان سیه روزند چه رسد به بازنشستگان، این دولت محترم و بقیه دول قبلی تنها چیزی که برایشان مهم نیست معاش کارکنان دستگاه های اجرایست. البته از انصاف بدور است درودی به حضرت ایت الله هاشمی نفرستیم که در دوران مدیریت ایشان اکثر کارمندان صاحب مسکن شدند اما در دولتهای 7 تا 10 همچین اتفاقی نیافتاد ه است انتخاب شما میتوانید در این مورد تحقیق کنید و صحت و سقمش را بررسی فرمائید
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
5
128
خدا خدا خدا
کمک کن
انصافا همه ما کارمندا زیر خط فقریم حقوق 700ت چی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
برادرجان این اضافه کاری ها مال خواص است و به من و شما با حداقل حقوق مربوط نیست مزایای یک عده مدیر و رییس دارد کم می شود که به طور غیرقانونی با رد کردن اضافه کاری در این سال ها سعی کرده اند حقوق بازنشستگیشان را بالا ببرند
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
به این کارمندها هر چی بدن بازم میگن کمه!!!

پس ما که با مدرک ارشد بیکاریم چیکار کنیم؟
سورنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
133
32
آفرین بر جسارت دولت اگر اینطور باشد من به سهم خود تشکر ویژه دارم از دولت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
خانم مثل اینکه خیل حالتون بده و یا اینکه پدرتون بیمه اش تامین اجتماعی نیست
این یعنی فاجعه واقعا برای امثال شما متاسفم چون دنیا رو از جیب پدر خودتون می بینید نه از دیده عقل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
زرنا جان همه کارمندان از اقشار کم درامد هستند.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
الان شما دقیقا بگو فهمیدی داستان چیه احسنت میدی ؟؟ بابا دارن یه عده ای رو از حقشون محروم میکنن . شما بیا خلاصه بنویس چی فهمیدی
سورنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
فهمیدم ،خوبم فهمیدم می خوان حقوق شماها رو تعدیل کنند یعنی بی رویه افزایش ندهند!!!!!!!!!!!
افسانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
سورنا جان قربونت برم دو باره كه متوجه نشديد !!!حقوق و اضافه كار الان سر جاش هست اينا كسورات كه الان كم ميشه و در بازنشستگي بر مي گرده . اميدوارم ايندفعه ديگه متوجه بشي
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
8
53
اقاي روحاني ، رييس جمهوري محترم دولت تدبير و اميد، با يك دستور ويژه اين بخشنامه را لغو كنيد. اين بخشنامه علاوه بر تضييع حقوق ميليون ها شهروند و يك بي عدالتي محض، پوست خربزه اي زير پاي دولت و تلاشي پنهان براي كاهش محبوبيت و اقبال عمومي نسبت به شما و دولت تان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
اونم میگم عزیزم دیگه چی می خوایی تقدیم کنم ؟
بنده خدا فاتحه خودمون رو باید بخونیم
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
آقای روحانی، رئیس محترم دولت تدبیر و امید، به هیچ وجه نباید این بخشنامه و هر بخشنامۀ عادلانۀ دیگری را که باعث ایجاد امید در میان طبقۀ محروم و مستضعف است لغو کنید.

اقبال عمومی به شما فقط از ناحیۀ کارمندان دولت نیست؛
ما هم جزو مردم هستیم
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
19
46
از این تدبیر دولت پاک امیدم گشته ناامید آه..............
اینم از دولت تدبیروامید
ما بدبخت کارمندها هر کی میاد یکی تو سر کارمندها میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
من و رفیقام خیلی وقته نامید شدیم از همون حرکت مهار تورم معلوم بود چه اتفاقی می خواد سر ما بیاد بقیه اش که دیگه نگو
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
10
38
اینجانب به عنوان یک کارمندی که در آستانه بازنشستگی هستم و چند سالی از نزدیک با آقای روحانی کار کرده ام، اطمینان دارم که یا آقای دکتر روحانی از جزییات و ریز بخشنامه اطلاع ندارد و یا به همکاران نزدیک خود اعتماد کرده است وگرنه ایشان اصلا چنین روحیه ای ندارند. امیدوارم آقای دکتر با خواندن این بخشنامه به عواقب آن فکر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
حتما نخونده چون برای ایشون مهم نیست وضع بچه پولدارا که هر روز بهتر از دیروزه
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
عواقبش اینه محبوبیتش میان حقوق نگیرها بیشتر میشه؛ اونهایی که هیچ کار و حقوقی ندارند
محمد صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
3
24
کارمندان دولت صندوق تامین درمان و بازنشستگی کشوری که اصلا همچین موردی نداشته و ندارند که اضافه کار مشمول حقوق بازنشستگی بشه این وسط تعدادی که کارمند دولت و مشمول صندوق تامین اجتماعی هستند تابع قوانینی مغایر با اکثریت هستند و باعث شده موقع بازنشستگی دو پست مشابه تا دو برابر اختلاف حقوق بازنشستگی داشته باشند . اصل مشکل بواسطه صندوق های متفاوته که به نظرم باید یکی باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
2
16
اگه خوب نگاه کنیم می بینیم که تصمیماتی از این قبیل رو مدیون دولت مردانی هستیم که کیلویی تصمیم گرفته و امروزه صندوق تأمین اجتماعی رو به مرز ورشکستگی رسانده اند.
نمی دونم آیا با توجه به وضعیت کنونی صندوق می توان به پرداخت حقوق بازنشستگی در چند سال بعد برای خودمون امیدوار باشیم؟
عین اله با
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
2
24
پس پول های پرداخت شده توسط کارکنان به بیمه چه می شود بابت کسر بیمه از اضافه کاری که تا کنون پرداخت کرده اند
كاشاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
0
16
تامين اجتماعي: نياز امروز-
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
بی پشتوانه فردا
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
0
11
اصولا فایده این کار چیه؟ به نفع کی تموم میشه؟
ايلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
0
15
ببخشيد با اين حساب تكليف 7درصد كسورات كه در سنوات قبل از اضافه كار كارمندان كسر شده چي ميشه آيا تامين اجتماعي اين حق كارمند را برگشت مي دهد يا خبري ازين چيزها نيست.
هادي ابراهيمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
1
18
ادارات دولتي بايد در بدو استخدام اين اختيار را به كاركنان بدهند كه صندوق خود را شخصا انتخاب كنند. صندوق تامين اجتماعي و صندوق كشوري با توجه شرايط هر كس هر كدام مزايا و معايبي دارند. من فكر مي كنم براي كارمندان عادي و رده پايين صندوق كشوري مناسب تر باشد ولي براي مديران و رده بالاها صندوق تامين اجتماعي گزينه بهتري است.
هادي ابراهيمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
0
9
ادارات دولتي بايد در بدو استخدام اين اختيار را به كاركنان بدهند كه صندوق خود را شخصا انتخاب كنند. صندوق تامين اجتماعي و صندوق كشوري با توجه شرايط هر كس هر كدام مزايا و معايبي دارند. من فكر مي كنم براي كارمندان عادي و رده پايين صندوق كشوري مناسب تر باشد ولي براي مديران و رده بالاها صندوق تامين اجتماعي گزينه بهتري است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
1
2
اقای عسگری ازاد چرا طرح مهر افرین را اجرا نمیکنید
سلیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
1
14
انصافا مگر اضافه کاری جز حقوق ثابت است که مشمول بازنشستگی شود. کارگر یا کارمندی ممکن است دوست داشته باشد اضافه کاری کند یا ممکن است دوست داشته باشد و یا حتی شرایط در محل کار برای اضافه کاری مهیا نباشد.
تصور کنید این مسئله در آموزش و پرورش عمل گردد. معلم در دو سال آخر دو شیفته درس می دهد و حقوقش دو برابر می شود و تا آخر عم این حقوق را می گیرد! تبعاتش هم افت تحصیلی و سکته معلم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
ما از اضافه کارمون فقط مالیات کم میشه نه حق بیمه البته اگه عضو صندوق بازنشستگی باشی اینقدر تحقیر نمیشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
3
16
جالبه طبقه متوسط اکثرا حامی روحانی بودن اما ایشان به طرز عجیبی دارن این قشر رو ضعیف و ضعیف تر میکنن
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
2
11
ظاهرا این دولت داره همه تست هاشو رو کارمندای بیچاره میزنه!!!و هیچ رقمه نمیخواد بیخیال این قشر بشه..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
8
10
تيتر خبر (تيره روزي )تيتر نامناسب و به دور از واقعيت است .سالهاي طولاني است(چند دهه ) است كه كارمندان دولت( حدود 90 درصد آنان)شامل همين بخشنامه بوده و هيچ كس تيتر تيره روزي براي آنها نزد .اتفاقا"اين بخشنامه آن ده درصد مستثني را با 90 درصد يكسان كرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
3
11
خواهش مي كنم در باره بازنشستگي كارمندان صندوق خدمات درماني هم فكري كنيد واقعا در حق اين افراد ظلم مي شود حقوق بازنشستگي يك كارمند ساده تامين اجتماعي خيلي بيشتر از حقوق بازنشستگي يك كارمند با تحصيلات بالاي صندوق خدمات درماني مي باشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
چه فرقی می کنه شما ماهی 15 هزار تومن میدین به خدمات درمانی ما تامین اجتماعی ها ماهی 70 یا 80 تومن آخرش هم میشه همین
خوددار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
عزیز تامین اجتماعی،این مبلغ 70 یا80 هزار که می فرمایید 7درصد از شماست و 23درصد دولت میدهد.ولی مشمولین کشوری بیش از 9درصد ازکارمند وهمین مقدار دولت میدهد که تفاوت بیش از دوبرابر است که ظلم بین است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
1
3
اميدتون!!! به تدبير دولت!!! باشه .....
كارمند بي نام و نشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
4
9
چرا هيچ كس از كارمنداني كه صندوقشان سازمان بازنشستگي كشوري است حرفي نمي‌زند؟ كارمنداني كه متاسفانه از همان ابتدا و سالهاي سال است كه محكوم به اين هستد كه اضافه‌كارشان مشمول كسور نيست و هيچ تاثيري هم در حقوق بازنشستگي آنها ندارد. دو نفر از همكاران ما با پست كاملاً مشابه و با حقوق و اضافه‌كار كاملاً يكسان در يك روز بازنشسته شدند. صندوق اولي تامين اجتماعي بود و دومي سازمان بازنشستگي، جالب است بدانيد كه حقوق بازنشستگي اولي شد يك ميليون و چهارصد هزار تومان و دومي شد نهصد هزار تومان! اين با كدام عدالت سازگار است؟ جالب اينكه طبق يك راي عجيب ديوان عدالت اداري اضافه‌كار اولي را در پاداش پايان خدمتش دخالت دادند و اولي پانزده ميليون تومان پاداش بيشتر هم گرفت! جالب‌تر و عجيب‌تر اينكه اين پاداش از اعتبارات اداره پرداخت مي‌شود نه توسط تامين اجتماعي كه حق بيمه هفت درصدي را دريافت كرده است! اگر مشمولين صندوق تامين اجتماعي تازه تيره روز شده‌اند (كه نشده‌اند) ما مشمولين صندوق بازنشستگي كشوري سالهاست كه اين بدبختي را داريم و صدايمان هم به گوش كسي نمي‌رسد. (جالب است بدانيد اضافه‌كار دريافتي همكار اول ما كه مشمول صندوق تامين اجتماعي بود؛ حدود 500 هزار تومان در ماه بود؛ حق بيمه پرداختي او از جيبش در ماه 35 هزار تومان و در سال 420 هزار تومان و در كل طول 28 سال خدمتش –منهاي سربازي- اگر به نرخ روز حساب شود؛ حدود يازده ميليون تومان بوده كه همان ابتداي بازنشستگي نزديك به يك و نيم برابر اين مبلغ را در قالب 15 ميليون تومان اضافه پاداش پس گرفت و از اين پس نيز هر ماه حدود پانصد هزار تومان بيش از همكار مشابه‌اش دريافتي خواهد داشت!)
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
5
3
متاسفانه از این تصمیمات نسنجیده زیاد صورت می گیرد. نمونه دیگر ان تبدیل صندوق بیمه از تامیناجتماعی به خدمات درمانی است. که طبق مصوبه ای که از اول مهرماه 1392 اجرا شده است باید درخواست کننده سنوات قبل را براساس اخرین حکم کارگزینی پرداخت کند که رقم بسیار قابل توجهی حواهد شد
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
0
5
من بازنشسته وزارت بهداشتم با مدرک کارشناسی و30سال خدمت تازه امسال حقوقم شده یک میلیون در صورتی که خدمت گذار همین وزارت خانه یکمیلیون وششصدوپنجاه دریافت میکند ای کاش روحانی این مطلب را میخواند
حامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
2
3
روحانی مچکریم!!
شمشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
0
2
لیسانس بانشسته پرستای بک میلیون خدمات بیمارستان یک وهفصد این است عدالت ودرس خواندن ومدرک گرفتن
همایون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
2
2
اینم یکی از نشونه های شیب ملایمه
چرا اذیت میشین
شیبش ملایمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
2
2
البته این قانون شامل بازنشسته های صندوق بازنشستگی نمی شود و به عدالت نزدیک تر هست یا برای بازنشسته های کشوری هم اجرا شود و یا برای هردو قطع
احد کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
3
3
کار درسته کارمندان دولت عادت کردند اضافه کاری نمونند ولی اضافه کاری رو بگیرند چون هرسال دولت بدون برنامه و بررسی مبلغ اضافه کاری تحت عنوان بودجه پرداخت میکنه حالا اعتراض میکنند که حق بیمه اون مبلغ را هم دولت از بودجه پرداخت کنند بهمین خاطر همه دنبال استخدام دولتی هستند اگر اضافه کاری داشته باشند و بمونند قانونا باید بیمه اش پرداخت بشه
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
6
من نمی دونم این آقای عسگری آزاد که در دولت نهم و دهم بوده چرا هنوز هم قائم مقام معاون رئیس جمهور آقای نوبخته کی می خوان اینها رو از این پستهای حساس کنار بزارن خوب معلومه این آدم طرز فکرش احمدی نژادیه
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
3
من 25 سال سابقه کار دارم پس تکلیف این 25 سا ل که کم شده چی میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
4
6
اتفاقآ این بخشنامه جهت رفع تبعیض بین کارکنان دولت با صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی بسیار کار درست وخوبی بود
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
2
1
با احترام
به اطلاع كليه كارمند تايع صندوق بازنشتگي كشوري ميرساند كه از پاداش پايان خدمت آنان نيز فوق العاده ويژه كسر شده است واين باعث شده مبلغي بين 10 تا 20 ميلون تومان از آنان كم شود.
كريمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
3
باسلام 18 ساله سابقه پيماني دارم اول هم از اضافه كاري وهم از حق مسكن بيمه كم مي كردند يعني 23 در صد ازماكم مي كردند دوسال است كه بيمه رفاه همان حق مسكن كسر نمي شود ولي از اضافه كاري كم مي شود 18 سال كلي پول كم كرده اند خدارا خوش نمي آيد دل مان خوش بود كه با پاداش مان مي توانيم يك سرپناه جور كنيم ... حداقل قانوني باشد كه بيمه تامين اجتماعي مغايرت ها را بدهد تاما...
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
2
من با نظر كارمند بي نام و نشان كاملا موافقم چون دولت در سال 76 هم زمان با رسمي شدن مارا اجبارا تابع صندوق بازنشستگي كرد بعد از آن هم من بايستي مبلغ بسيار بالايي مطابق حقوق جديد براي سنوات قبل به تامين اجتماعي پرداخت مي كردم كه از پاداش پايان خدمتم بيشتر مي شد درحالي كه كارمنداني با سنوات پايين تر و مدرك تحصيلي بسيار پايين تر از من اگر با توجه به اضافه كاري مشمول بيمه شان حساب كنيد بازنشستگي شان بيشتر از من مي شود اين بي انصاف ها حتي درمورد پرداخت بيمه در صورت شاغل نبودن مطابق آخرين حكم دولتي حقوق پرداخت مي كنند به نظر من براي كارمندان دولت بايستي يكسان سازي بيمه ها صورت گيرد تا عدالت رعايت شود وگرنه تا ابد يك بام و دوهوا باقي خواهد ماند و درحق كارمندان دولت تابع صندوق بازنشستگي بسيار ظلم مي شود و بهتر است تامين اجتماعي كسورات 7% پرداختي از سوي كارمندان را به نرخ روز به كارمندان تحت پوشش خود پرداخت كند و از اين به بعد كسورات كارمندان دو صندوق يكسان گردد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
6
بخشنامه ضد کارمندان بازنشسته محکوم به باطل شدن است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
2
باسلام واحترام بنده يك خانم هستم با25سال سابقه كاراگراضافه كارگرفتم خودم بعدساعت اداري واقعا زحمت كشيدم الان بعداز25سال كه ديسك كمرعمل كردم عمل آرتراسكپي انجام دادم ضمنا آسم هم دارم آياانصاف است بعدازاين همه سال حال به مابگوئيد ديگراز اضافه كاربيمه كسرنشد بخدا تمام بيماريهاي من ازوجدان كاريم بوده شما بگوييد چه كنم تازه سه سال ازاين 25سال سابقه ام قرارداد 89 روزه بوده كه بيمه هم كسرنگرديده حال كه ميخواهم حقوقم راخرج سلامتيم بكنم ميگويندحقوقت نصف آيا اين انصافه
خوددار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
3
ازبخشنامه دولت قبل خبر ندارم عزیزان،مشمولین صندوق کشوری چه گناهی کردند که در تمام مدت عمر کارمندی فقط از حقوق ثابت آنهم بیش از 9 درصد بیمه کسر شده و دولت بهمین میزان اضافه کرده و مجموع بعنوان بیمه درمان و بازنشستگی واریز میشود.ولی از مشمولین تامین اجتماعی 7درصد و حدود23 درصد دولت اضافه کرده و بابت درمان و بازنشستگی واریز میکند.که اگر بابت کلیه دریافتیهای مشمول تامین اجتماعی باشد بعنوان یک ظلم بین در حق کارمند مشابه صندوق کشوری اعمال میشود.ضمنا"فوق العاده اشاره شده موارد قیدشده در حکم حقوقی است نه هرفوق العاده غیرمستمر که به کارمند داده میشود.درضمن طبق قانون برنامه پنج ساله قرار بود تاآخر امسال صندوق کلیه کارکنان دولت یکی شده و این تبعیض ظالمانه هرچه زودتر رفع شود.
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
1
الان كه حقوق كامل ميگريم داريم مثل ....از گرسنگي ميميريم اگر اجرا بشه كه مجبوريم كاري كنيم كه به جاي مرگ تدريجي يكباره بكشن و راخت بشيم.
سرنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
3
تنها راه علاج دولت بيم و اميد پاكسازي افراد ي هست كه دارند با اين كارها از پشت به روحاني خنجر مي زنند.
واقعا فاجعه است.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
1
نطفه تأمین اجتماعی از روز اول مشکل دار بود جون مادرتون تعطیلش کنین بره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
3
0
تامين اجتماعي ها چون داد مي زنند حق شان را هميشه بيشتر گرفتند لطفا فقط يك مقايسه حقوق با صندوق كشوري بشوند تا ببنيد كي مظلوم است درود بر دولت كه دارد عدالت اجرا مي كند.
طاهرخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
2
واقعا این بی عدالتی است با شعار دولت محترم منافات دارد هم از روی تدبیر نیست و هم ناامیدی را القا میکند حداقل بگویند برای افراد جدیدالاستخدام اینگونه شود نه برای ما که 30 سال از اضافه کارمان بیمه کسر شده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
2
دنبال چي هستيد. چرا بايد تامين اجتماعي ورشکست بشه. به جاي اينکه مديران فاسد مجازات بشن مردم تاوانش رو پس ميدن؟ لعنت بر ما که چنين مسئولاني داريم.
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
1
2
از اقای روحانی میخواهیم با کار کارشناسی جلوی این بخشنامه را بگیرد این بخش نامه نقض حقوق مسلم بازنشسته هاست
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
1
2
بعید است از دولت امید و تدبیر که چنین بی عدالتی را در حق کارمندان دولت انجام دهد تا حداقل چیزی که باعث دل خوشی کارمند بعد از 30 تا 35 سال خدمت است از آنها گرفته شودچون الان حقوقی که به کارمندان می دهند خرج کفن دفن کارمند نمی شود چه برسد به اینکه بعد از بازنشستگی این حقوق نصف شود ولی اگر قرار باشد چنین بخشنامه ای اجرا شود از دوستانی که دنبال چنین کار هستند خواهشمندیم یک وام کم بهره هم برای هزینه کفن دفن بعد از بازنشستگی برای کارمندان در نظر بگیرند تا حداقل اون دنیا نگرانی نداشته باشیم
واقعا متاسفم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
0
0
بازنشسته های ما همینطوری توی زندگیشون مشکل دارن, هیچ اضافه پرداختی غیر از حقوق خشکه! ندارند. اگر بخوان اضافه کار رو هم شامل بیمه نکنند, همین حقوق خشکه هم بیش از پیش پایین میاد. مگه حقوق ثابت یه کارگر تامین اجتماعی چقدره که حقوق بازنشستگیش بدون اضافه کار باشه؟
یکی رسیدگی کنه!!
نظرات بینندگان