arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

آوارگی بیش از 108 هزار فلسطینی در غزه

از سوی دیگر، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هزینه‌های مستقیم حمله نظامی ارتش اسرائیل به غزه در طول 50 روز از دو و نیم میلیون دلار نیز فراتر رفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد: حملات اسرائیل به غزه باعث آوارگی بیش از 108 هزار فلسطینی در نوار غزه شد و حدود 18 هزار واحد مسکونی که 13 درصد خانه‌های مسکونی در غزه را تشکیل می‌دهند در این حملات ویران شده و یا به شدت آسیب دیدند.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، جینز لارک، سخنگوی دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه، اعلام کرد: سازمان‌های ذی‌ربط در این خصوص اعلام کردند که میزان خسارات وارد شده به غزه بی‌سابقه بوده است.

وی اعلام کرد: حدود یک هفته بعد از آتش‌بس که طرفین بر سر آن به توافق رسیده‌اند بررسی درباره میزان خسارت‌ها و ویرانی‌های غزه صورت گرفته است.

لارک تصریح کرد: تعداد زیادی از مردم غزه در مکان‌های شلوغ و شرایط نامناسب زندگی می‌کنند و شبکه‌های آب و برق طی حملات هوایی و زمینی اسرائیل به شدت آسیب دیده‌اند.

این دفتر اعلام کرد که تنها نیازهای روزمره 10 درصد مردم غزه همچون آب برطرف می‌شود، این در حالی است که برق روزانه به مدت شش ساعت وجود دارد.

دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد: به علت کشته شدن کارکنان فنی شرکت آب و برق طی حملات اسرائیل عملیات تعمیر شبکه‌های آب و برق با مشکل رو به رو شده است.

از سوی دیگر، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هزینه‌های مستقیم حمله نظامی ارتش اسرائیل به غزه در طول 50 روز از دو و نیم میلیون دلار نیز فراتر رفته است.

یعالون تصریح کرد: هزینه‌های عملیات "صخره سخت" و هزینه‌های نظامی مستقیم بیش از 9 میلیارد شِکِل ارزیابی شد.

وی اظهار کرد: ما بیش از 6000 حمله داشتیم که بیش از 500 حمله هوایی و 900 حمله زمینی و دریایی را صورت دادیم.

وی اذعان کرد: افراد مسلح در غزه با وجود حملات ما همواره به زرادخانه‌های بزرگی از اسلحه دسترسی دارند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سازمان ملل ، غزه ، حملات ، سخنگو
نظرات بینندگان