arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

تهدید به بمب گذاری، پرواز مالزی را لغو کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهدید به بمب گذاری در هواپیمای مسافربری یک پرواز شرکت هوایی ˈمالیندوˈ مالزی، این شرکت را مجبور به لغو پرواز کرد.

پرواز شماره 1158 شرکت هوایی مالیندو مالزی که از فرودگاه عبدالعزیز شاه ˈپنانگˈ برنامه ریزی شده بود به دلیل تهدید به بمب گذاری لغو شد.

این تهدید به بمب گذاری روز گذشته برای پرواز ساعت 15 و 40 دقیقه دریافت شده بود، اما پس از مشخص شدن کذب بودن تهدید پرواز با تاخیر انجام شد.

خلبان این هواپیمای شرکت هوایی مالیندو که فروردین ماه سال گذشته از ادغام شرکت هواپیمای ˈلایون ایرˈ و خط هوایی صنایع دفاع و هوا-فضای مالزی بوجود آمد با دریافت این تهدید نسبت به تخلیه مسافران اقدام کرد.

این شرکت روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد واحد خنثی سازی بمب پس از دریافت تهدید به بمب گذاری وارد عمل شد و پس از جستجوی کامل هواپیما و اثاثیه مسافران، وضعیت هواپیما را امن گزارش کرد.

50 مسافران این هواپیما به پرواز دیگری منتقل شدند.

شرکت هوایی مالیندو سال گذشته با توجه به افزایش تقاضای پرواز هواپیماهای ارزان قیمت در این کشور جنوب شرق آسیا تاسیس شد.

خطوط هوایی مالزی طی شش ماه گذشته شاهد دو حادثه ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 با 239 سرنشین و اصابت موشک به پرواز ام.اچ 17 در اوکراین با 298 سرنشین بود.

حوادث پیاپی مرگبار در مالیزیا ایرلاین که از اوایل سال جاری میلادی کلید خورد پایه های اقتصادی این خط هوایی را به لرزه در آورده است و کارشناسان متخصص در بازسازی خطوط هوایی بر این باروند این شرکت هوایی مالزی در سه سال آینده حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار بودجه نیازمند است تا بتواند به وضعیت خود سر و سامان دهد.

مالیزیا ایرلاین در فاصله سال های 2001 تا 2013 نیز حدود 962 میلیون یورو ضرر متحمل شد و در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نیز به دلیل کاهش مسافر و لغو بلیت ها پس از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 حدود 103 میلیون یورو خسارت دید.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان