arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۱۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

تحویل سلاح‌های آمریکایی و فرانسوی به پیشمرگ‌های عراق

سید قادر افزود: در حال حاضر 150 هزار نیرو به نیروهای پیشمرگ پیوسته‌اند و در حال تلاش برای بازپس‌گیری مناطقی هستند که گروه داعش بر آنها تسلط یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات کردستان عراق اعلام کردند که محموله‌های سلاح را از آمریکا و فرانسه تحویل گرفته‌اند و منتظر دریافت محموله‌های سلاح از آلمان و انگلیس هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، مصطفی سید قادر، وزیر امور پیشمرگ‌ها در کردستان عراق اعلام کرد که اربیل لیست سلاح‌های درخواستی را به کشورهایی که قصد دارند به نیروهای پیشمرگ در مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) کمک کنند، داده است.

وی گفت: کردستان محموله‌های سلاح را از آمریکا و فرانسه دریافت کرده و منتظر دریافت محموله‌های سلاح از آلمان و انگلیس است.

سید قادر افزود: در حال حاضر 150 هزار نیرو به نیروهای پیشمرگ پیوسته‌اند و در حال تلاش برای بازپس‌گیری مناطقی هستند که گروه داعش بر آنها تسلط یافته است.

این وزیر افزود: عقب نشینی پیشمرگ‌ها از برخی مناطق نزدیک به اربیل به خاطر نداشتن سلاح‌ بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
امير
|
United States of America
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
15
7
فرض كنيم نيروهاي اقليم كردستان عراق موفق شوند با تجهيزات پيشرفته داعش را در عراق نابود كنند، اما بعد از آن اين نيروي قدرتمند نظامي، كه قطعا با شكستن هيبت داعش، اقتدار خود را در منطقه به رخ خواهد كشيد، چگونه عمل خواهد كرد؟ تعاملات منطقه اي ايران با اين نيروي نظامي قدرتمند چگونه خواهد بود؟ نيروي نظامي ايران در شمال غرب بارها با گروه هاي تندرو درگير شده است اين گروه هاي تندرو عمدتا نيروهاي جدايي طلب هستند. به نظر مي رسد قدرتمند شدن اقليم كردستان هر چند در مقطع فعلي بسيار حياتي است اما در آينده نه چندان دور مي تواند به تهديدي جدي براي ايران محسوب شود، دولتمردان محترم از همين امروز بايد چارچوب و استراتژي ارتباط با اين اقليم خودمختار را به گونه اي تنظيم كنند تا خطرات بالقوه به حداقل برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
پ ن پ اسلحه بدن دولت عراق خیلی خوشگا جا بزارن برای داعش . بنظر میرسد تشکیل کشور کردها گریز ناپذیره چه ایران بخواهد یا نه
نظرات بینندگان