arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳

وزیر بهداشت:"سلامت" بدون "پیشگیری" موفق نمی‌شود/هزینه‌های کمرشکن درمان از مشکلات مردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور با حضور وزیر بهداشت، معاون دانشجویی وزارت بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

دکتر سیدحسن هاشمی ضمن تبریک روز پزشک گفت: هیچ دولتی در حوزه سلامت بدون پیشگیری موفق به انجام وظایف نخواهد بود. پیشگیری هم میسر نخواهد بود مگر با خودمراقبتی و ارائه آموزش‌هایی که در این زمینه به مردم کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی در حوزه فرهنگ می‌تواند پیوست سلامت داشته باشد، افزود: امیدواریم همه ارگان‌ها و نهادها به سلامت مردم توجه کنند؛ زیرا با اعلام یک خبر یا نمایش یک تصویر می‌توانیم به سلامت روح و روان و جسم جامعه کمک کنیم یا برعکس آسیب برسانیم.

هاشمی با بیان اینکه توجه به موضوع روغن یکی از مواردی است که در امر پیشگیری مورد توجه است، اظهار کرد: هفته گذشته خبری مبنی بر این مطرح شد که پیش از 35 درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل بیماری‌های قلبی و مصرف روغن است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه توجه مردم نسبت به امر سلامت با دو - سه دهه گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: همانطور که مردم توقع دارند مسئولان مشکلات آنها را ببینند و در جهت رفع مشکلات آنها گام بردارند، ضمن اینکه باید خودشان هم به مشکلات و سلامتی خود و خانواده توجه نشان دهند.

هاشمی با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: دانشجویان هم بخشی از دولت هستند. به خصوص این دولت که یک دولت سلامت‌محور است. آقای دکتر روحانی نیز بیش از دیگر روسای جمهور کشور، به موضوع سلامت توجه و کمک کرده‌اند. زیرا هزینه‌های کمرشکن بهداشتی و درمانی جزوی از مشکلات مردم است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
1
2
این وزیر هم توپ را به زمین مردم انداخته و می گوید مردم از خودشان مراقبت کنند بنابراین غذاهای بیماریزای تولید شده در کارخانجات و آلودگی آب و غذا و هوا و...هیچ نقشی در بیماری مردم ندارد و فقط خودشان مقصرند. باید سوال کرد پس نقش وزارت بهداشت به عنوان سلامت مردم چیست؟ فقط آموزش مرد که این باعث بیماری میشود مراقب باشید؟!!!!!!!!
نظرات بینندگان