arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

شمار شهدای غزه به هزار و 981 نفر رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که با شهادت عده زیادی از مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدای این حملات به یک هزار و 981 نفر رسید.


به گزارش خبرگزاری فلسطینی ˈمعاˈ، ˈاشرف القدرهˈ دیروز (جمعه) ضمن اعلام این مطلب از احتمال افزایش آمار شهدای غزه در روزهای آینده خبر داد.

به رغم آرامش نسبی در غزه و آتش بس های متوالی در روزهای گذشته، دهها نفر مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به خیل شهدا پیوسته اند.

به گفته قدره، بسیاری از مجروحان این حملات هنوز در وضعیف بحرانی به سر می برند و احتمال بهبود آن ها بسیار اندک است.

بر اساس این گزارش، احتمال زنده مانده مجروحان تا حد زیادی به دلیل کمبود منابع و تجهیزات درمانی و نبود برق و کمبود سوخت برای ادامه کار ژنراتورها، کاهش یافته است.

رژیم صهیونیستی چندی پیش تنها نیروگاه غزه را هدف قرار داد که در نتیجه آن برق بخش های وسیعی از غزه قطع شد.

نوار غزه همچنین از سال ها قبل در محاصره رژیم صهیونیستی و مصر قرار دارد.

دولت فلسطین برآورد می کند که 17 بیمارستان و هفت کلینیک درمانی در نتیجه حملات اخیر رژیم صهیونیستی آسیب دیده اند، 10 بیمارستان و 44 مرکز کمک های اولیه تعطیل شده و 22 آمبولانس نیز دچار خسارت شده است.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، 83 نفر از پرسنل بیمارستان ها در حملات پنج هفته گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه زخمی شده و 19 نفر از آنان نیز به شهادت رسیده است .

در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به منطقه غزه که از 8 ژوییه (17 تیرماه) آغاز شد، دست کم 16 هزار و 800 باب منزل مسکونی ویران شده یا آسیب جدی دیده است. این بدان معنا است که برای بیرون آوردن اجساد از زیر آوار به هفته ها زمان نیاز است.

به گفته قدره، یکی دیگر از دلایل افزایش شمار شهدای غزه آن است که بسیاری از خانواده ها از بیم بمباران های رژیم صهیونیستی، بدون انتقال اجساد عزیزانشان به بیمارستان ها، آن ها را دفن کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان