arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۰۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

ورود شورای پایتخت به موضوع "روغن پالم"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اینکه اضافه نمودن روغن پالم به شیر به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست، تصریح کرد: این اقدام سلامت شهروندان را به صورت جدی تهدید می‌کند و لازم است وزارت بهداشت و درمان مداخله جدی برای نظارت داشته باشد.

رحمت‌الله حافظی درباره مطرح شدن خبری مبنی بر اضافه نمودن روغن پالم به شیر اظهار کرد: این مسئله از نظر بهداشتی و سلامت مورد تایید نیست و انتظار داریم وزارت بهداشت با مداخله و نظارت بیشتر مانع از این اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه ترانس موجود در روغن پالم بسیار بالاست و عوارض متعددی بر سلامت جسمی افراد از جمله بیماریهای قلبی و عروقی دارد، تصریح کرد: این اقدام سلامت شهروندان را به صورت جدی تهدید می‌کند و باید صاحبان صنایع و متولیان از این کار اجتناب کنند. اگرچه وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی باید با افزایش حیطه نظارتی‌شان اطمینان لازم را به افکار عمومی بدهند که این موضوع حل و مسئله‌ای سلامت آنها را تهدید نمی‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده مردم خواستار مشخص شدن هرچه سریعتر این موضوع هستم اعلام کرد: باید بررسی‌های لازم صورت گیرد تا اگر از هر سویی تخلفی انجام می‌شود مانع آن شوند و شورای شهر این موضوع را به شکل جداگانه پیگیری می‌کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: پالم ، شیر ، پرچرب ، کمیسیون
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
2
11
ما خیلی وقته شیر پاستوریزه نمیخوریم.شیر رو مستقیم از دامداریهای محلی تهیه کرده خامه و ماست تو خونه درست کرده استفاده میکنیم.و کاملا اصول بهداشتی رو رعایت میکنیم.
نظرات بینندگان